|
|
|
|---|---|
|
har lite fel på 325:an bakdämparna knarrar är man går in å ur bilen m.m. går de smörja eller nått så de försvinner? bakluckelåset fungerar ej(varken nyckel eller fjärr) | |
|
Cruser: det är inte handbromsbeläggen som knarrar? // M.v.h. Daniel |
|
|
låter när man "hänger" sig lite över bakluckan kan det vara beläggen? h-bromsen fungerar fint |
|
|
sätt bilen plant utan att dra handbromsen och prova då. // M.v.h. Daniel |
|
| smart | |
| är det dags att byta beläggen då eller? om det är dom... | |
|
jag hade samma på min e46. att det knarrade bak ibland när man gick ur bilen när jag dragit åt handbromsen. Men det har slutat nu.. ingen aning varför det blev så.. ingen aning heller varför det försvann =) // M.v.h. Daniel |
|
| konstaterade precis att de låter när handbromsen äär dragen, någon som vet varför? måste delarna bytas? gick igenom besikning med bra handbroms | |
|
Låt det vara som det är så ska du se att det löser sig av sig själv. Kanske kan hjälpa att rulla framåt och bromsa lite med handbromsen.. men jag har ingen aning .. // M.v.h. Daniel |
|
| ok, vet någon något om de andra felet med varför luckan inte låser | |
|
Hej alla, ny på forumet! Har exakt samma problem som du Cruser, eller ja nästan i alla fall. Ibland låser den sig, ibland inte. Och när den väl låser sig så rasslar det så högt att jag tror låset ska trilla ut. Någon som känner till detta "fel"? |
|
|
d finns lite små stag där vid låset , på insidan förståss , nån av de kan vara av ev. ha hoppat ur sitt läge , d e svår o förklara jobb kring lås utan en bild men d kan också vara så att en liten "plupp" ( vet fan vad jag ska kalla d ) som sitter i ändan av den grejen som du sticker nyckeln i kan vara av ! då knarrar d e o har sig o ibland so fastnar skite o d går o öppna då ska man passa på o kolla problemet innan man stänger för vem vet man kanske inte alls får upp skiten nästa gång lycka till mvh Turken D va en gång en BMW ... längre än så har jag inte kommit |
|
| men mitt lås e helt fucked up, nyckeln går i men inte att vrida en mm, kan förre ägaren bytt lås på bakluckan? sitter det typ nån säkring till låset? | |
| nått i låset har fastnat .. kan du komma in genom kupen ? isf så kan du ta bort inrednigen på bakluckans insida o öppna för hand , vad jag vet så finns d ingen hemlig spake du kan dra i elr nått sånt , du e helt enkelt tvungen att bryta dig in i bilen tippar jag på . Jag har faktiskt aldrig stött på problemet under min tid som bmw mek iaf inte att d inte går o öppna överhuvudtaget | |
| nej, den är inte låst, går INTE att låsa överhuvudtaget | |
| helt omöjligt, om ja köper ett lås på skroten, kommer det att funka med mitt c-lås då? | |
|
ja d e klart d kommer fungera men se till o få med nyckeln bara i fall d skulle ge sig igen , förresten frågan e om de går att köpa lås på skroten ... men går d så kan du byta ut cylindern och hela mekanismen isf e ganska simpelt gl / Turken |
|
| ja va på skroten för ett tag sedan å skulle ha ett, han börja plocka av ett men sen sa han att ja borde smörja lite först å prova....vad är ett rimligt pris på ett lås? passa cab lås på sedan/coupe? | |
|
låsen ser lika ut så d borde passa , vad d gäller pris så vet jag inte helt ärligt du får väl kolla va ett nytt kostar o sen bjuda mindre än hälften , skulle jag gjort iaf D va en gång en BMW ... längre än så har jag inte kommit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.