AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
9.515

Hur blir ljudet med annan stereo i E46, typ JVC?

da
527
dallev79
525iM Touring -01
Har ägt min BMW nu i en vecka, och är supernöjd. Det är en 320i 2003, med
stora M-paketet, svart. Det ända jag är missnöjd med är ljudanläggningen.
Ljudet i min gamla passat från 2000 med JVC cd-mp3 stereo lät mycket
bättre.

Har koplat in slad på AUX så jag kan använda min bärbara mp3 spelare, men
ljudet blir...sådär. Funderar på att sätta in min JVC och testa, offra
multiknapparna på ratten för bättre ljud. Finns det någon där ute med lite
bilder på sina E46, med en annan stereo monterad istället för business.

mvh/DalleV
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Jag hade i min gamla e 46 en JVC o de lät bättre oxå..
Har du ingen ljud paket så är det inga problem att byta stereon..
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
du kan kolla min i galleriet med bild på stereo.. sitter en kenwood mp9021 mp3 spelare med fungerande rattkontroller, via en omvandlare. nu har jag visserligen bytt ut högtalarna fram och en lagt en låda i bagaget, men jag tycker det låter riktigt bra!

Diesel-räsern
/Rickard
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Det jag vill veta, är om ljudet blir något bättre av att enbart byta huvudenheten. Vill helst inte byta högtalare, slutsteg osv. Vill inte gräva och skruva med sånt jag inte kan, och dessutom sätter ekonomin sina gränser.

tarzan325--> Hitta bilderna, men ingen bild på Kenwood stereon. Var fick du tag på omvandlaren så att rattkontrollerna funka?
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Till Jvc hittar du oxå en omvandlare som du kan styra med rattkontrollen.
De säljs hos tex BRL !
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Hittar inget på deras hemsida, inte på MDS hemsida heller. Hur mycket pengar rör det sig om?
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Zirkus 500kr. Kan vara special produkt så man får fråga om det går beställa
brl eller de som säljer jvc.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
du får kolla här: Länk omvandlaren är kenwoods egna som man får beställa separat. Kostade mig 650:- för 3 år sen.. Misstänker att JVC oxå har liknande omvandlare..

Diesel-räsern
/Rickard
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag har bytt från bussiness cd till en alpine. Visst märker man en liten skillnad. men nu har jag DLS högtalare som väntar på att bli monterade. Är trött på ljudet låter som en klockradio. Orginalhögtalare/huvudenheten är nog bland det sämsta jag upplevt i en så här pass "ny" bil i den här prisklassen.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
jag har också adapter så min multiratt fungerar med alpinen.
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Kolla precis med BRL, totalt skulle det kosta 850kr+frakt, så runt 1000kr. Lite väl dyrt för att kunna justera volymen o byta låt via ratten.
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Jag hade ingen o jag tycker inte rattstyrning är så viktig igentligen.
de är ju snyggare med original stereon men vill man ha ljudet så är valfri stereo bättre o då spelar inte utseendet så mycket.
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Provade att montera JVC stereon idag, och det vad nått av det jävligaste jag varit med om. Otroligt trågt, verkligen helt sanslöst trångt. Det gick inte att vika till o få plats med all sladd, hur man än gjorde. Kör fortfarande original stereo, men jag han prova ljudet med JVC:n och det var mycket bättre ljud, tycker jag.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Att få i stereon är en mardröm. Fick in min till sist, men nu skall jag ha 2 par lågnivåkablar di också....
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
ztefan köpte du din adapter från alpines hemsida?
Vad gick den på?
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Har kört med min JVC nu ett tag, och bytte tillbaka till orginal. Störde mig på att det var så otroligt fult, nu blir det iPod Nano och ice>link istället. Vill ha mp3 i bilen, men vill gärna hålla på orginal looken. Fick ett bra pris på iPoden så det hela blir inte speciellt dyrt, ska försöka kränga min JVC nu bara.

Visst är det schyst med riktigt bra ljud i bilen, men lägger hellre dom pengarna på bra anlägning till hemmet istället eller nått annat för den delen. Jag tillbringar mer tid i hemmet en i bilen trots allt.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Tänkte likadant jag, tills mina grannar ringde securitas och jag fick pynta...mitt på dagen. Sen den dagen har det bara varit bilstereo för min del.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.