|
|
|
|---|---|
|
Har problem med orolig motor vid halvbelastning. Känns som tydligast när motorn är något kall och jag kör ut på motorväg ( ligger då på trean med halvgas). Bilen kommer och går i effekt; detta känns mycket tydligt i bilen och syns även väldigt tydligt på bränsleförbrukningmätaren som ligger och svajar rejält fram och tillbaka (från 1.8l/milen upp till 3.0l/milen). Samma fenomen uppenbarar sig även i uppförsbackar (alltså när jag lägger på lite mer gas jämfört med marschfart ) men då inte lika markant. Detta fenomen uppstår ej vid fullgas eller lätt belastning, då går motorn jämnt och fint. Tomgången är också jämn och fin. Har bytt bränslefilter, tändstift ett par gånger och även luftfilter. Känns svårt att lokalisera problemet då motorn går fint i övrigt (det borde tyda på att den inte drar tjuvluft). Har haft funderingar på luftmassmätare, bränslepump osv. Men om det skulle vara problem med dessa borde väl det å andra sidan visa sig hela tiden? Någon som har haft samma problem eller som vet vad det kan vara? | |
| Jag tycker mig ha samma problem som dig. Men jag har inte hunnit felsökt/bytt någonting ännu då jag köpte bilen för bara några dagar sedan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.