|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har någon här testat Motornords väghållningssats till E30? Har alltid tyckt att bilen känns lite svajig i högre fart och nu när jag la på min nya 17" med 215/40 däck så insåg ju att bilen är alldeles för hög. Vill inte extremsänka den, 30-40 mm räcker. Tror mina gamla dämpare börjar vara ganska slut så får se vad besikningen säger om en vecka. Såg att MN även hade Bilstein BTS för 1500:- mer. Är det värt att lägga ut dom där extra slantarna? Vill ha dämpare dom håller länge för jag har tänkt ha kvar bilen tills jag blir pensionär :) (dvs ca 40 år) | |
|
Har fått som svar att deras sats innehåller Bilsteins sprint stötdämpare och Lesjöfors fjäder. Någon som kan uttala sig om Bilsteins sprint och Bilsteins BTS? |
|
|
Bilstein sprint är 20-30% hårdare än original dämpare samt är kortade för att passa sänkfjädrar. Bilstein BTS (eller B12 som det heter) är ett kit med dämpare (Bilstein B8 Sprint) och fjädrar (Eibach). Ska du behålla originalhöjden rekommenderar jag Bilstein B6 istället. Kvalitetsmässigt ser grejorna i B12 kitet betydligt bättre ut än ex. H&R cupkitet (som dock är billigare). B12 kitet sänker 30mm jämfört med H&R cupkitets 60/40mm. Kolla också på Länk och jämför priset. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Okej så det är Sprint dämpare i B12 kitet. Då är det alltså bara fjädrarna som skilljer mellan dom 2 paketen som jag velade mellan hos motornord. Har inte dämparna större betydelse än fjädrarna eller är det bara nått jag fått för mig? Tack för länken, kan dom skicka grejerna? Och vars skickas det från i så fall? |
|
|
Jag skulle säga att det är kombinationen av dämpare och fjäder som är viktig för att uppnå ett bra resultat. Sandtler skickar ifrån Halmstad där butiken ligger. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.