AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
827

byte av språk i färddator E34

Jyrk
Jag har gjort enligt manualen, men jag får inte fram text. Utan endast en stor orange ruta, precis som det står något men ändå visas det ej, först tänkte jag att den kanske var trasig, men alla andra kommandon funkar.

Vad kan det vara för fel?

Den var på engelska när jag köpte den, dock efter verkstadsbesök rebootade den till tyskan.

Hålla inne högra knappen med stängda dörrar i "radioläge" en stund ger mig bara orange bakgrund. Håller jag inne den längre kommer testgrejorna fram.

Vad kan det vara för fel?
an
643
anlima
735iA -87
Länk
al
231
alefors
525-92
523-99
520-93
jag provade, vred till radio läge, tryckte in checkkontrol men det hände inget alls
varför???
Jyrk
anlima, jag har läst guiden.. har också pluggat i Haynes "mecka bmw själv" men det funkar inget..
an
643
anlima
735iA -87
Det verkar som om du har fått besök av "den berömde Murphy".
Kanske Folke eller Erik W har någon teori, för det brukar funka med guiden du läst.

/Mats
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Trycker du verkligen på HÖGER knapp och radioläge (inte tändning)?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jag var tvungen att stänga av alla andra elförbrukare så funkade det för mig.
Kommer "testgrejorna" fram så har du vridigt nyckeln för långt, radioläge gäller som sagt.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Jyrk
Okej. Ni har dumförklarat mig och jag får ta det med ett gott skratt och lite självdistans. Självfallet är ju "radioläge" inte läget som nyckeln skall ligga i för att "radion funkar" utan det är en helt annan benämmning. I'm sorry. men man lär sig av sina misstag. Tack iallafall, sitter äntligen med English US , gött att slippa "Abdenlicht" :)
an
643
anlima
735iA -87
Nej nej, det är ingen som skrivit att du är dum, det har bara tagit lite längre tid att förstå vad vi menade i våra inlägg.
Jag lovar att du kommer att förstå bättre ju fler inlägg och frågor du läser, för det kommer du att göra. (läsa mera) :D
Misstag kan alla göra.

/Mats

( men självklart har en och annan skrattat också)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.