AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
727

vägrar stanna!

Mu
103
Muratos
325is -90
325ix Touring -88
hej, jag har precis stoppat in en m50 i min e30. har dubbelkollat alla kablar men fortfarande är ngt fel:
Bilen startar problemfritt, men stannar inte, jag vrider om nyckeln men inget händer. tips?
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Jag fick precis samma problem när jag monterade insprutning i min förgasar-3.0S.

Orsaken för mig är (för jag har inte tagit bort grundproblemet än) att huvudreläet till motorinsprutningen inte släpper när tändningsströmmen slå ifrån med tändningsnyckeln. Av någon okänd orsak ligger fortfarande en liten spänning kvar övre reläets dragspole så att den inte släpper!

Jag har löst det "provisoriskt" (har kört så utan problem i 15.000 mil nu) genom att koppla en liten lampa (4W är OK för mig. 2W är för litet) på samma anslutningsstift som dragspolen ligger på. Då lyser lampan när reläet matas med ström (när tändningen är på) och när tändningen slås av så går den lilla kvarvarande spänningen (eg strömmen) genom lampan isf genom reläet och det släpper!

Per L
ed
776
edge
520dT M -15
Vet ej om det är så på bensinmotorerl, men på vissa disel motorer vet ja att de e vakum styrt. Kanske glömt nån slang?

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My precious Länk
Mu
103
Muratos
325is -90
325ix Touring -88
hmm..tror nog inte det finns ngn sådan slang..måste vara ngt el fel från min sida..
Mu
103
Muratos
325is -90
325ix Touring -88
nu har jag hittat felet!!
på m50 motorn fanns det en kabel för bensinpumpen och en kabel för oxygen sensorn. men på e30 fanns det en kabel för båda, så jag hade tidigare löddat ihop dessa 2. men båda hade ett relä var, så där låg problemet, reläna "krockade". Så ja tog bort bensinpumpens relä, vilket gick jätte bra.
Men nu har jag ett annat problem, motorn "stryps" vid 2000 varv, och vid 3000 kommer det ett förfärligt ljud, låter som ventlierna...

verkar aldrig kunna bli klar med bilen :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.