|
|
|
|---|---|
|
Har haft min älskling i drygt en vecka nu och bara älskar den. Ler varje gång jag startar motorn och kan bara inte stiga ur den. Visste inte att man kunde bli så förälskad i materiella ting. Nu till saken: Har märkt att skinnklädseln som är av beige färg har börjat att bli lite gråblå på vissa ställen, tex på sidostöden. Ser ut som om det kommer från jeans eller nå't. Hur gör man rent för att återfå nyglansen i lädret samt kan man på något sätt skydda klädseln från att färgas på det viset? Tacksam för svar Dominik 'Respect is something one earns not get' | |
|
Läderrengöring, p/n: 83 12 9 407 907 Lädervårdsmedel, p/n: 81 22 9 400 901 för 12-pack Dessutom sätesöverdrag, p/n: 81 22 9 400 180 eller åk inte klädd i jeans! ;-) Har sandbeige läderinredning i min, snyggt tycker jag men den färgen kräver hänsyn och omvårdnad. Jeans går att ha men bara om de är ordentligt urtvättade. Mvh Björn |
|
| gå in på denna sida www.ernstp.se och kolla | |
|
Tackar............. 'Respect is something one earns not get' |
|
|
Hej! Har samma klädsel och samma problem. Skippa jeans och tvätta med rengöringsmedel som bla BMW har. Det funkade fint för mig. /S |
|
JOHNNY |
hej åk förbi Mr Cap för en invändig tvätt kostar inte mycket så får du även skinet insmort. jag har själv en e36 touring med gult skinn som e verkligen gult. eller här av dig till mig så kan vi ordna det med en förhoppning om du bor i sthlm, hej så länge ZABEL |
|
provade läder master som jag köpte på Mio i Uppsala och all smuts försvann i ett nafs. Skinande rent blev det och det behövdes nästan ingen gnugning. Sedan applicerade jag den medföljande lädercremen och skinnet fick en välbehövlig lyster och glans. Skitbra grejer alltså. Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
|
ska man ha säteröverdrag om man har skinn, för att skydda. då kan man väl likaväl byta stolarna mot plysh klädsel, och desutom tjäna några slantar. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Håller med Dannej skinn ä rväl till för att användas.. Jag gjorde rent och smörjde in mitt skinn med produkter från Hööks (hästtillbehörsfirma) jag började med att tvätta av skinnet med en sadeltvål. efter det så smörjde jag in hela härligheten med sadelfett och lät det stå ett tag. torkade och polerad bort överflödet. Resultatet blev mycket bra och själva fettet innehåller aromer som gör att skinnet luktar precis som skinn skall lukta! priset var fullt överkomligt och resultatet var mycket bra. Kanske inte extremt lättjobbat men vad gör man inte... Surfa in på Länk |
|
|
Samma problem i min 325ti. Min biltvätt tycker att jag skulle ta upp det med BMW, men det verkar inte vara lönt eftersom jag tydligen inte är ensam. Enda trösten är att det verkar bli bättre. I början gjorde jag rent stolarna en gång per tankning, men det blir mera sällan nu. Se bara till att göra det ordentligt varje gång. Brukar undvika blåjeans också, men det händer att man skjutsar också. Försökte få en tjej att ta av sina brallor en gång, men det gick tyvärr inte vägen :-) Mulle |
|
|
Måste nog skaffa skinnklädsel jag med :-) /Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.