AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
445

Vart finns det bra ögonlock?

St
24
Stekarn
328i -96
Jag hade ett par ögonlock på min bil och i fredags så lossnade ena ögonlocket när jag var på väg hem. Så den ligger nånstans på vägen.
Är det nån som vet vart man kan köpa ett par bra ögonlock som är svarta? Gärna med bra passform.

Tack i förhand!

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Detta är min personliga åsikt angående ögonlock...

Det där med att hitta rätt ögonlock är svårt då det finns många billiga/dåliga avgjutningar och kopior. Jag har själv provat en hel del olika fabrikat på min fd. 325:a och på kompisars E36:or innan vi blev nöjda. Har provat alltifrån billga kopior/avgjutningar till dyra Mattig ögonlock.

Följande har jag/vi kommit fram till.

De kopior och avgjutningar som jag har tetstat och som kostar ca 0-350kr har varit kassa i passform. De ögonlock som bla. DNS säljer har jag provat jag på min fd. 325:a och dom va långt långt ifrån 100%. Även ögonlocken från Mattig får underkänt av mig, då dom är av så dåligt material att dom ändrar form en riktigt varm sommardag.

Ska man köpa ögonlock så ska det vara Rieger eller Kamie. Dessa två fabrikat har en 100% passform. Gillar man lite större ögonlock som går ner mer på strålkastarna så är Riegers kanon, medans om du som jag gillar lite smalare så är det helt klart Kamie som gäller.

Detta är som sagt min åsikt och jag har långt ifrån testat alla fabrikat.

Mvh Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.