|
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Alla vi stockholmare som är motorfrälsta, som också bara blir fler & fler, är det inte dags att få en liten bana att disponera genom klubbar och dylikt när det gäller banträffar och "rakt fram åkning"? Tycker att tullinges flygplats som så ofta talas om att bli bostadsområde väl kan bli ett motorstadium istället! Detta om att byggas bostäder har legat i luften iallafall i 5 år ,men fortfarande inte hänt något! Är det inte dags att vi motor intresserade i Sthlms området äntligen bör få någonstans att träffas och köra av sig vid evenemang? MVH Patrik Min älskling Länk |
|
Vore jag kommunalråd i Botkyrka kommun (dit Tullinge hör) så vore jag mer intresserad av nya bostäder som förhoppningsvis är så pass dyra att endast de som har jobb kan flytta in. Det skulle nog ge mer intäkter än en motorstadium. Fast Tullinge ligger ju lite off så man kan ju tycka att det borde finnas bättre mark att ta till. Är det inte ett projekt borta i Enköping som är ganska långt gånget? Inom storstockholm så skulle jag tycka att arlanda-området vore det bästa. Bullermattan finns liksom redan... //Stenback |
|
|
Motorstadium i enköping (mindre än 30 min från sthlm) är på gång... "viking motorstadium" eller dylikt ska den visst heta. Verkar vara ett riktigt bra projekt, och kommunen har väl godkänt det nu. /Jonas |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Då börjar väl det bli hög tid att jobba på licenser då! MVH Patrik Min älskling Länk |
|
azkikr: Nu vet jag inte var i Enköpings kommun denna motorbana planeras men det blir ju inte till att köra lagligt om du ska köra under 30 min =). Stockholm City - Enköping "City" = 73,9 km. //Stenback |
|
|
Viking Motor Park Länk /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.