|
|
|
|---|---|
Danne L |
Tjena ännu en fråga här till er umeåbor som är lite mer "hemma" här i krokarna än vad jag är jag har tänkt lacka om "fågelbadet" i tanklocket som har börjat rosta samt en vinge och lite småställen nere vid listerna har ni några rekomendationer på lackfirmor jag ringde 2 idag och dom var inte så intresserade av sånna småjobb och 1 ville ha 1000 i startavgift innan dom ens började vilket jag tyckte lät väldigt konstigt, gissar att dom vill slippa sånna småjobb där det är lite pillrigt att lacka och kanske inte så stora pengar att tjäna så säg gärna till om ni har några duktiga lackgubbar att rekomendera som kan tänkas ta på sig ett sånt här mindre jobb |
|
Alviks Billack på Östteg tar nog på sig småjobb men kvaliteten kan jag inte svara för. Pris och kvalitet hör ju som regel ihop. Tvivlar därför på att du får den absoluta toppfinishen men beroende på vilka krav du har och hur bile n i övrigt ser ut kanske det är "good enough" ändå. Tror BMW-handlaren brukar använda firman som heter Autolacken som väl bör leverera god kvalitet. Men jag tvivlar på att du kommer undan en startavgift som är märkbar vem du än väljer. Men gissningsvis är Alvikslackeraren billigast av dessa två. |
|
|
Ring inte utan åk dit istället o be de titta på bilen o ge dig ett kostnadsförslag...De flesta lackerare brukar ju gilla såna här "småjobb" som går fort o lätt... |
|
|
autolack på ersboda gör jobben åt Lindholms och jag är nöjd med det de gjort på min e39:a (huv, dörr, baklucka + fågelbad... hmmm... kvalité på e39?) mvh Martin |
|
Danne L |
bmwtouring vad betalar du för detta? |
|
det var garantijobb så det var gratis... men de verkade trevliga på autolack så Du kan ju åka förbi där och prata med dem, huven/dörren/bakluckan = mkt hög finish = mkt nöjd. Fågelbadet har en synlig lackskarv = mindre nöjd med just det, men det är ju inuti tanklocket så det är okej ändå. De har hur som helst rutin på att laga detta så det talar ju för dem. /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.