AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
757

Varvräknare funkar ej, kretskort "brunnit"

Tjena alla glada e30 mekaniker!

Nu va d ju så att min varvräknare la av. Så då surfade jag genast in på autopower och fick reda på att det antagligen var säkringen som ja redan kollat eller SI batterierna.
Så ja knatade ut till bilen igen och demonterade mätarhuset för att komma åt SI batterierna, då ja upptäckte detta:

[URL=Länk

Jag misstänkte att det antagligen var det som gjorde att varvmätare och ekonomimätaren inte fungerade. Så jag hoppade över att skaffa nya SI batterier å löda dit.

Jag hade som tur var nu en polare som demonterade sin e30 och fick tag på ett nytt mätarhus bara nån dag senare. Detta monterade jag och, ja visst, det funkade!! Så ja bytte till min hastighetsmätare ( för att få med rätt mil-tal) och testade igen, det fungerade fortfarande, så då skruvade ja tillbaka allt som det skulle vara. Sen startade jag bilen, och det funkade INTE!! jahapp, glömt en sladd? bara demontera igen..
Nej då inga sladdar glömda, så ja skruvade isär mätarhuset och gissa vad jag hittade, jo att det hade "brunnit" i det nya huset också JIPPIE!!:

[URL=Länk

Så nu till min fråga då ja inte stött på detta problem bland mitt sökande på autopower, vad kan det vara för fel som gör att mätarhuset "brinner" eller vad man ska kalla det, döm efter bilderna.

En ledsen e30 touring ägare.

//Salis
Oj, bilderna verkade inte fungera, vet ej hur man ändrar i inlägget, hittar inte??

Här är nya bildlänkar:

Gamla huset:
Länk

Nya huset:
Länk

//Salis
Någon måste väll veta vad det kan vara som gör att det blir korttis eller vad man ska kalla det..?

//Salis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.