|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag kommer absolut inte rösta rosenrött, i år heller!!!!! Har aldrig gjort kommer heller aldrig att göra så länge inställningen och politiken hos dem är som den är idag och 30 år tillbaka! MVH Patrik Min älskling Länk |
|
Rösta på mig då! Alla fordon o förare som klarar inte min 150km/h för inte köra på motorvägen, extra breda filer för bussar o lastbilar, rakare vägar o jag lovar inget ; ) |
|
|
Kraftwerk, Lexcom mfl. Tackar för ert stöd och medlidande! De kan nog behövas... BMW CS #5139 |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Grabber! Du har min röst iallafall! MVH Patrik Min älskling Länk |
|
Underbart, någons idiotkörning blir en politisk debatt här på forumet. Det måste vara valår :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
CiM: Det var en polare till mig som åkte fast på R40 mellan Borås - Göteborg. Helikoptern mätte honom till 189km/h och han fick indraget körkort i 6 månader + ca 2.000kr i böter. Även tre stycken rättegångar där de försökte få honom till att bli fälld för vårdslöshet i trafik, vilket han kom undan. Framsida i kvällspressen samt inslag på tv-nyheterna fick han på köpet..... ;-) /// Senaste inlägget i BilBloggen: Länk |
|
| vad får man för påföljd om man blir fälld för vårdslöshet i trafik?? | |
| Någon som har nån närstående som blivit ihjälkörd av en fartdåre? | |
| Förlåt, HADE en närstående skall det ju vara... | |
|
>> vad får man för påföljd om man blir fälld för vårdslöshet i trafik?? Normalt 40 dagsböter (kan bli upp till 100) samt att länsstyrelsen kan dra in körkortet i 2 till 10 månader (normalt 4 - 6 månader). Åker man för grov vårdslöshet i trafik, så har man tagit sig upp på helt andra straffskalor och blir av med körkortet i minst ett år. |
|
|
Vad motsvarar 0,6 promille ungefär? En halvsekunds längre reaktionstid. Vad hade ni sagt om J.L susat fram lite smålullig på motorvägen i 110 istället? Riskerna är desamma. Hade ni "lidit" med honom då också om polisen stoppat honom? |
|
|
Grov vårdslöshet = 12 till 30 månader även om normaltiden är 12 månader. Flåklypa |
|
|
Pruttgas, Det där var dagens i särklass sämsta påstående. Det du säger är förvisso korrekt men fullständigt taget ur sitt sammanhang. |
|
|
Tycker Pruttgas inlägg har viss relevans ändå. Det handlar om attityden, alkohol är alltid åt helvete, men fortkörning är småhäftigt. Varför, att folk inte skulle dö på våra vägar på grund av hastigheten är inte annat än skitsnack. Och jo, jag kör för fort. Men flest mil sker i arbetet, mycket sällan över hastighetsgränsen. Har ju betalt varenda timme jag sitter där :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
Paap Reeder |
Allt är politik ... så även trafiken. ... tobak och sprit tar väl uppåt 30 000 pers av banan per år!! [Fullt tillåtet. Dock är det förbjudet enligt lag att begå självmord ... genom aktiv handling som det heter]. ... skall jag då behöva lusa i 110 med min V12:a ??? !"#¤%& ... bara för att det är tillåtet att röka och supa på fritid?? ... hur var det nu? Staten får in 11 mrd i spritskatt. Alkoholrelaterade sjukdommar inklusive död kostar sammhället 7 mrd. Kan nog ersätta Nuder snart och alla kommer att få det bättre. MVH /// Paap R ... ligger väl nära raderingsstupet nu? |
|
1988 kommer jag ihåg att staten fick in 20 miljarder i alkoholskatter och alkoholrelaterade sjukdomar kostade samhället 70 miljarder. Men det var då det hur det är idag vete katten. |
|
|
Har kostnaderna sjunkit från 70 mrd till 7? *hmmm, verkar vara ngt galet med de siffrorna* |
|
|
Måste bara berätta en sann historia om en ordväxling på bensinstation i Linköping idag på lunchen. Man i 70-80 års-åldern kommer fram till mig när jag tankar: -Får jag titta på bilen? -Eee.. Ja visst... -Jag måste få de närmare på ett sådant här hiskeligt fartvidunder. - ??? -Jo, häromdagen stoppade polisen mig för trasigt halvljus i Ödeshög och då talade de om att de tagit en fortkörare som kört över 230 km/tim. Han körde visst en stor BMW. Och nu måste jag bara se på ett sådant här fartvidunder. Hur fort går de? Hur mycket bensin drar de? -Den toppar nära 250, men han i helgen hade nog en snabbare bil. Bensinförbrukning, ja, från Stockholm och hit, 103 km/h i snitt och 0.69 l/mil i förbrukning. -Då drar den ju inte mer än min bil. Hur är det möjligt? osv.... Efter mycket beundran satte han sig belåten i sin Mazda 323 från slutet av åttiotalet och körde iväg. Så JL, du är hjäte tom hos Linköpings pensionärer... :-) /Mats |
|
kilroy |
Paap* Det är inte förbjudet i lag att begå självmord, var har du fått det ifrån...? Det är inte heller förbjudet för anhöriga eller nära vänner att bistå personen som vill begå självmord. Lite offtopic men eftersom Paap tog upp det... Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
Paap Reeder |
... kilroy ... skall ta reda på det igen - (sommaren -04) - fast vi får nog självmant lämna det på denna tråden annars blir vi utslängda. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.