|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Det är väl bara att gratulera till det prestigefyllda rekordet ;-) ___ Bilbloggen: Länk |
|
Stekaren |
Det är då man ska ta fram sitt grekiska körkort och vifta framför näsan på polisen och köra vidare :) |
|
Härligt! Mvh Björn Länk |
|
|
"Vansinniga 234km/h". Skulle ju inte förvåna mig om föraren körde ännu snabbare, och blev uppmätt när han redan minskat hastigheten. Har hänt förut ;) /Olof Sportsfahrzeug aus München |
|
| Han lär få vänta till jul innan han får tillbaka körkortet. Han lär nog ångra sig ganska mycket i dagsläget. | |
|
Undrar vad bötes summan är/blir. Har själv mött gestapo med 220km/h i glaset. Dom blinkade frenetiskt åt mig men jag hade inte lust att stanna och se vad de ville... |
|
|
Kan meddela att herren finns med på forumet och bekräfta Olofs tes om tidigare hastighet. Nu blir det väl en en firma i konken och a-kassa för den drabbade. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Undrar om man verkligen hade stannat i det läget.... Synd för karriären och för en sommar utan bil! Hoppas han njöt och att det ordnar sig för honom. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Jag gissar på att körkortet ryker längre tid än 12 månader, dvs back to driving school... smita i från polisen är det sista jag skulle göra, oavsett hur fort jag hade kört... ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Polisen skulle slippa en hel del sådana här ärenden om man öppnade upp motorbanorna för allmänheten med någon typ av klippkort eller liknande så man slapp riskera en massa skit bara för man vill rasta både sig själv o bilen emellanåt. ...men nu ska dom tydligen bötfälla från och med 6kmh och uppåt =/ |
|
| Alltså från 6kmh ÖVER gällande hastighet ska det vara. | |
| Så är det... Lagen finns för att vi ska kunna bryta mot den. : ) | |
|
Ska man göra det så ska man göra det med stil! |
|
| klantigt att köra för fort i krokarna runt Mantorp, polistätaste vägavsnitten i Sverige. | |
| Var det en Alpina? | |
|
Fortsätter efter Sigdarve, när det finns så många andra ställen att köra fort på,tex nästan en mil raka på riksväg 25 öster om Växjö sällan Polis eller Trafik på en sen kväll. Absolut ett bättre alternativ men visst blir man fartblind på E4 an ,och i en Mastig Bmw så kan 200+ vara helt lungt och fridfullt...... Mpower |
|
|
För er som inte vet så är detta område i östergötland ökänt för sin polisbevakning på motorvägen. Det är inte långt ifrån att man kan säga att kör man för fort där så åker man garanterat dit! Man får innerligt hoppas att tant Hilda som fått inbrott i sin pensionärslägenhet får samma föredömliga uppmärksamhet av lagens makt när hon ringer och anmäler detta! Per L |
|
|
Personligen anser jag att alla som kör snabbare än 230 ska straffas mycket hårt eftersom min bara kommer upp i 230 enligt mätare. :) Bortsett från min avundsjuka anser jag att det är löjligt att skriva "...körde i vansinniga 234...". Finns inget vansinnigt i den hastighet med en bra bil som framförs på en god väg med god sikt och lite trafik. Hade det varit en färd i rusningstrafik på Essingeleden i den hastigheten hade påståendet varit befogat. För ett tag sedan var kungen ute och tuffade i (tror jag) knappa 200 på E18 som håller god Autobahnstandard när tidningarna skrev "vansinnesfärd" och dyl. På samma väg har jag legat i inte helt lagliga hastigheter och blivit omkörd i långt högre fart utan att känna någon större oro för mig själv eller världen. Om någon vill meddela vad utfallet för stackaren blir vore det hyvens. I värsta fall måste jag ompröva mina hastighetsgränser. Mvh Mikael |
|
| Tramsigt av DN att ta upp detta tycker jag. Vi ska inte uppmuntra östgötapolisen så att de får uppfattningen av att deras bevakning av "brottsplats E4" på något sätt är viktig för samhället. Hoppas det blir en kortare indragning av körkortet. | |
|
Jag sitter med länsstyrelsens praxislista i handen när det gäller körkortsingripanden. Detta är bara en praxislista men den ger ett rekommenderat straff...det är inte 100% att det bli så. Kör man över 81km/h för fort på 50-110 sträcka så säger denna lista 8 månader eller att man alternativt kan få vårdslöshet i trafik. Blir det så att man bedömer vårdslöshet i trafik hamnar spärrtiden konstigt nog på mellan 2-10 månader med en normaltid på 4-6 månader. Grov vårdslöshet hittar jag inte i listan. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.