AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490

Värme i E34 utan AC. Uttjatat kanske, men vad gör man?

Pe
130
Peteess
520i -88
Nuläge: Värmen är på på förarsidan men går att stänga av på passagerarsidan.
Vajrarna till skjutreglagen verkar vara i olag. Lossade reglagepanelen försiktigt och kikade in. Vajrarna hade klämmor men när jag skjöt på reglagen verkade hylsa och vajer vara åkå fram och tillbaka utan att det blev någon skillnad.
Fläkten verkar fungera som den skall.

Läst alla inlägg och blivit totalt konfunderad över vad att göra.

Fråga: Skall inte vajerhylosorna vara fästade i skjutreglagepanelen på något sätt så att vajrarna kan gå ut och in i hylsorna på ett normalt sätt?

Om jag vrider på pass.sidans tempreglage klickar det i värmeventilen, om jag vrider på förarsidans tempreglage klickar det inte.

Skulle vilja lossa hela reglagepanelen med det sitter fast elkablar i den som jag inte för mitt liv kan komma på hur man lossar. Det finns en liten spak på högersidan som går att fälla upp och jag gissar att man då kan dra ur en kontakt men drar man uppåt, skjuter den åt sidan, bänder man eller ......

Tar jag i är jag rädd att ngt går sönder.

Funderar på att göra det enkelt för mig och lämna bilen till BMW-verkstaden men är rädd att det drar i väg med kostnader. En ny reglagepanel kanske kostar "skjortan".

Vad tusan skall man göra? Någon i Gbg som kanske kan hjälpa till?

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ta ur stereon. Sedna kan du skjuta ut hela reglagepanelen, sitter med clips på varje sida. VIll du sedan få den helt ut måste du haka av vajrarna. Den verkar som din ena vajer inte sitter som den ska.

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.