|
|
|
|---|---|
Manga |
Jag har en m535-85 som jag har lite problem med, man känner att nåt vibrerar när man släpper upp kopplingen sakta. Jag har nyligen bytt hardyskiva och stödlager, kopplingen är också ny. Vad kan det vara för fel? |
|
Tjena! Jag fick ett liknande symptom på min M535:a när jag bytte koppling. Vet dock ej vad detta berodde på,men nu efter dryga 1000mil efter bytet så är vibrationen i princip borta. Tydligen var det något som skulle "köras bort"..... Du kanske inte blev direkt hjälpt av det här,men det är vad jag tror inget att oroa sig för iaf. Mvh Janne. |
|
Manga |
Tack ska du ha, låter betryggande. Mange |
|
hmm, låter lustigt om det har med kopplingsbyte att göra. om det är obalans. centreringen av lamellen fixas ju vid första frikopplingen så sådant kan det ju inte vara. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Tja! För mig uppstod "vibbarna" iaf efter kopplingsbytet. Dvs lite huggande just i dragläget... Men som sagt nu är detta problem i princip borta. Mvh janne. |
|
|
om det hugger i dragläge förstår jag, men om det är vibrationer när kopplingen är helt utsläppt, alltså obalans, och det sedan rätar till sig tycker jag är helskumt. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Om packboxarna på axlarna är otäta kan det komma olja på lamellen vilket kan ge huggande koppling. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.