AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
827

Liten Skylt ?

La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Hej !

Nån som vet hur man kan få tag på sånna där mindre regskyltar ?

Alltså enradig men mindre .

Har sökt inlägg men hittar inte direkt nå bra svar .

M som i Motor
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
hej!
Jag är inte 100% säker, men man får väl inte ha dom på bilen såvida bilen inte är reggad med små plåtar när det var "lagligt" och fortfarande sitter på då villsäga. Det är vad jag har fått för mig iaf. Skulle själv vilja ha de små varikanterna..

MVH Rasmus
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Helt riktigt Sjoling!

Lasse: Sök lite här inne på forumet så kommer du hitta en hel del info ang. detta. Men i princip är det som Sjöling säger... är din bil idag reggad med "stora" plåtar så går det inte att få de små plåtarna. Även om du hävdar att du nu ej får plats med de stora plåtarna.

Så vill du ha en liten plåt så rekomenderar jag dig att fixa en liten (och olaglig) klisterplåt som jag har fram på min 330. Grymt snyggt ist. för den gigantiska VV-skylten.

Mvh Jimmy

Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Där ser man, även en blind höna kan hitta ett korn ;)
Jag kan väl passa på att fråga en annan sak när vi ändå pratar plåtar!
Jag ska snart få mitt nya kjolpaket och jag är väl inte så värst sugen på att skruva hål i fronten för en blaffig vv skylt. Har dock funderat på att lägga den i rutan inne i bilen, detta är väl olagligt? någon som vet vad böterna ligger på, om det är värt någa lappar i böter för att slippa kränga på skylten där framme.

Simma lungt!
// Sjöling
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
ok tackar för svaren

M som i Motor
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Sjoling: Att lägga skylten innanför rutan är ganska meningslöst, böterna är samma som för att köra utan skylt.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Om du tar lite kort på din nya front och skickar in som bevis på att stor skylt ej får plats så kanske du kan få dispens på att få ha en liten...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
300+: Och det skickar man då in till vägverket?

Simma lungt!
// Sjöling
Ji
2.380
Jimmyboy

Som skrivet ovan så SKA inte det fungera tyvärr. Har du en gång kunnat ha den stora plåten så ska men ej kunna få de små, även om man bygger om osv. det tar dom ingen hänsyn till. Man får helt enkelt bygga om bilen så att en stor plåt för plats anser Vv. Men visst man kan ju ha tur, men jag har iaf. inte hört/läst om någon som lyckats den vägen just pga. att det inte ska vara möjligt.

Usch, låter ju nästan som om jag är förespråkare för stora plåtar. Men så är inte fallet. Hade små plåtar på min fd. 328 och det va riktigt snyggt tyckte jag. Men som sagt jag rekomenderar typ den skylt som jag nu har på min 330 om man inte vill ha en stor Vv-skylt. Polisen brukar nöja sig med en tillsägning om man nu ens blir stannad ;).
Hur mycket ligger bötesloppet på annars? 400kr? 800kr?

Mvh Jimmy

Beställ en personlig regplåt hos vv, köp en amerikanare, beställ små plåtar till amerikanaren, flytta över dom små plåtarna till BMWn....Klart

Dispens för liten skylt lämnas inte av vv då bilen byggs om skall också nummerskylten få plats. Annars får du bygga om den igen fick jag som svar när jag försökte.

Bötes beloppet är/var 400, men min polare blev stoppad av polisen förra veckan och dom svamlade något om dagsböter???
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Det är inte alls omöjligt att få de små skyltarna i efterhand. Jag har dessa på min bil Länk och fd. ägaren till min bil har dessa på alla sina E34or.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Sigge84
dom skyltarna finns att beställa på zatsy.se elr va de heter fick ja veta
senast igår.
har ännu inte kollat ännu.
www.zatzy.com ska de va iaf
Ji
2.380
Jimmyboy

Andersson_CSI: Intressant! Fixar man det i samband med importen till Sverige så går det lättare enl. min erfarenhet att få den lilla plåten. Importerade den fd. ägaren din bil?

Är det riktiga Vv-skyltar föressten?

PowerM: Smidigt sätt att få små plåtar på ;)! Dagsböter för olaglig/ingen plåt fram! Det kan väl ändå inte vara praktiskt möjligt, låter som polisens skrämseltaktik igen? Någon kunnig?

Mvh Jimmy

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Det första året efter att de små skyltarna kom gick det att beställa dem från vägverket utan problem.
Sen infördes restriktioner som ovanstående inlägg beskriver bra.
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Jag antar att dom blev mer griniga angående skylt fram, sedan vi fick dessa plåtpoliser ut med vägarna. Det är då f*n att det ska vara sånt bekymmer med plåtarna. Men men, antingen får man dansa efter pipan eller köra solo.

Simma lungt!
// Sjöling
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
gå till en fima som gör skyltar och dekor dom kan fixa såna!
Jag har haft liten skylt fram på mina senaste bilar. Denna är alltså beställd från Vägverket och inte någon hemmagjord sak. Båda bilarna importerades av mig själv och om jag inte ordnat den lilla skylten i samband med att bilarna togs in så hade det varit kört.

///
Senaste inlägget i BilBloggen: Länk
(och ingen av bilarna är egentligen motiverade att få den lilla skylten, eftersom en stor får plats)

///
Senaste inlägget i BilBloggen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.