AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
748

Bankörning Anderstorp ons 10:e Maj. Ngn mer BMW som är sugen!?

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Jag tänkte dra dit. Man får köra 3x30min för 400kr. Enda kraven är heltäckande bomullsklädsel, bälte och typ MC-hjälm. Om jag har fattat allt rätt. Hittade ingen info här så jag postar lite:

www.autostradale.se
www.rejsa.nu

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Du kommer att köra helt på egen risk utan någon giltig försäkring.
Dessutom bristfällig säkerhet.
Inget träff sanktionerad av Svenska Bilsportförbundet.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Bättre än att rejsa på allmän väg
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Ja det var lite så jag tänkte... Är det ingen mer härifrån som kört ngt sånt här? Erfarenheter?

/// B-O
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Har vart nere några ggr o tittat samt åkt med, o jag tycker det går väldigt lungt till.

Ride it like you stole it!!
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Jag har varit med på "autostradale's" körningar tidigare, ifjol hade de 6 eller 7 körningar, jag var med på 3 av dem. Iår kommer nog min banåkabil bli stående hela sommaren pga. penningbrist, men det är en annan historia, annars skulle jag gärna åkt upp och kört ngn gång, a-torp är dessutom min favoritbana.

Hursom, vid körningarna ifjol var det vid vissa av gångerna motorcycklar med. Vilket ställde till det en del. Vid en av körningarna gjordes ett test av arrangören att släppa ut mc'na samtidigt med bilarna. Denna arrangör hade aldrig tidigare arrangerat en banträff, så det var enbart ett test. Detta diskuterades och kritiserades en hel del efteråt på www.rejsa.nu, det var såklart ingen som tyckte det var lyckat att släppa ut mc'na i samma körgrupp som bilarna.

Men vad jag minns inträffade aldrig något allvarligt tillbud/olycka (med personskador).

Det hände en gång att en m3 e46 smackade in i räcket ganska rejält, precis sista kurvan innan start-mål-rakan, men föraren var mest bara chockad.

Vid nästa körning råkade jag själv ut för en punktering på vä.bak i startkurvan (på banans baksida), snurrade 360 grader och blev stående mitt i banan. Fälgen kraschad, men blev senare reparerad till nyskick, jag körde hem på reservhjulet, inget allvarligt alltså.

En gång var det en silvrig m3 e36 som blev svartflaggad för vårdslös körning, men det small aldrig den gången.

Vid något tillfälle var det en bil som missade inbromsningen efter långa rakan och fick bogseras upp ur grusfållan.

Giltig försäkring, tja, det finns ju nästan inget bolag alls som betalar ut någon ersättning vid bankörning om det smäller, inte de jag har frågat iaf. Men det där kan vara väldigt individuellt, några få har fått grönt för bankörning från sitt f.bolag. Men isf ska man ha ett SKRIFTLIGT intyg på detta! Det där med försäkring vid bankörning har också diskuterats mycket på Rejsa.nu, gör en sökning i ämnet och läs mer där. Men utgångspunkten är som sagt att försäkringen gäller INTE! vid bankörning.

Sbf's försäkring täcker ju enbart personskador, bilar + annan materiel är ju lika mycket oförsäkrat om man kör en banträff under sbf's flagg, med licenskrav på förarna.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Du har så rätt så Frazze, M3an som åkte i räcket lyckades jag tillomed fånga på film, ingen vacker skådning,men som du säger så tycker ja inte heller att de brukar hända mycke där,mest otursnummer eller vad man ska kalla de

Ride it like you stole it!!
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Jonas: det har möjligtvis inte fastnat en svart m3 e30 (regnr. PAA) med silvriga m5e34-fälgar på den filmen?

Fasen vad det rycker i högerfoten, ska se om jag inte kan få till iaf en körning med m3'an senare vid aug.-sept.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Nä numer skulle det visst vara uppdelat mellan bilar/mc. Tack för kommentarer! =) Vi får väl se, kommer nog bli skoj. Verkar heldött intresse härifrån iaf. Undra varför, det finns så mycket andra "mer seriösa?" träffar kanske?

/// B-O
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.