AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
407

Problem med alarm

Bo
4
Bonovox
325i 91
Hejsan.
Skulle åka å spela fotboll idag å då tog jag bilen (325i -91)
Låste upp med nyckeln men bara förardörren öppnades. skummt tänkte jag och försökte att dra upp knappen på förardörren men det gick inte.
När jag kom dit så skulle jag låsa men då låstes den inte och när jag skulle öppna dörren så började larmet tjuta och slogs inte av om jag låste den och låste upp eftersom det gick nu.
Fick lite småpanik när det tjöt å hade sig så jag tänkte att jag skulle dra ut säkringen till larmet, men det var inte det enklaste att hitta när det stog på tyska så istället fick jag ta och kolla i instruktionsboken.
Där stod det att man skulle låsa upp bilen så skulle larmet tjuta i 30 sekunder, sen skulle man vrida nyckeln till läge 1 och då skulle det tjuta i 30 sekunder ingen. Och sen skulle man vänta i 15min tills dioden i bilen hade slutat blinka och då hade kan avaktiverat larmet. jag väntade i 25 min och den slutade inte att blinka så jag klev ur och låste bilen. Men då lät det ingenting som det hade gjort innan jag hade öppnat dörren så jag låste den. gick som vanligt och så låste jag upp den och det lät ingenting så jag testade att starta bilen och det gick också.
då tänkte jag att då har väll larmet avaktiverats men när jag kom hem å skulle låsa så började lampan blinka inne i bilen som visat att larmet är på..

Så nu. är det så att om man avaktiverar så som det står i boken, är det då bara för den gången och nästa gång man låser så börjar den att tjuta igen när man öppnar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.