|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag verkligen försökt, men lyckas inte byta fjädrarna fram på bilen. Jag får helt enkelt inte ihop fjädern så pass mycket att den går att sätta på igen. Frågan till er som har gjort det här tidigare om ni har några bra tips och trix som ni brukar använda er av. Fjädrarna är helt original (begagnade). Alt. är om någon i Karlstad trakten känner för att tjäna in lite extra semesterpengar är ni hjärtligt välkomna att kontakta mig. E-mail: bjorn@frodingshojd.com Så hör jag av mig tillbaka. MVH: Björn | |
|
Kanke skall tillägga att bilen är en 316 -93 E36 /Björn |
|
| Känner igen det där, man måste ha en redig fjäderspännare, inte biltema modellen... själv gav jag upp och lät en verkstad göra det. | |
|
Det går med biltema modellen också, men ett helvetes jobb! Man får placera om dem på fjädern ett antal gånger innan man hittar rätt läge och lyckas pressa ihop den. Sen är det fin-gänga också så det tar en jävla tid att skruva också. Gjorde det på min för 2 månader sen och hoppas på att slippa göra det igen :) |
|
|
Japp. Fick tag på en verkstad idag, som kan göra det för en vettig peng. Synd bara att det skall vara så svårt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.