|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en bmw 530-94 lilla v8 an.. min växelåda bara slirar på drivern.. funkar att backa vad har hänt? nån som kan veta vad jag ska göra.. please.. Bmw är beroendeframkallande BMW=Beutiful More Women | |
|
Plastkulorna: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tror inte 530 har den lådan med plastkulor...Så det är nog något annat fel. | |
loftahammar |
Bara 540 motorn som har plastkulorna... -=Mmm Bmw=- Länk Länk |
rsarits |
Kolla oljenivån i lådan, om den är OK, så har jag ingen aning. |
| Funkar den på 2,3,4 eller slirar på dem med? | |
|
Läckage under bilen? Min automatlådekylare läckte vilket resulterade i att lådan slirade. Kylaren sitter i ett paket tillsammans med vanliga kylaren. Oljan for fram och tillbaka i lådan vilket resulterade i slir vid inbromsning m m. 530:n har inte plastkulor vad jag känner till. |
|
|
okej den slirar på alla växlar utom backen.. bilen går fram på tomgång.. men när man gasar händer inget den bara slirar... ska man våga sig på att meka själv elle lämna in... Bmw är beroendeframkallande BMW=Beutiful More Women |
|
|
Grundat på min egen mekvana så hade jag nog kollat med en verkstad. Vet ingen bra i dina trakter dock. Såg att du är karusellsvarvare = mycket mekvana kanske :-D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.