|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en 325i SE -05 som nu har gatt 1000 mil. Dett som bekymrar mig ar oljeforbrukningen. Jag kollar mataren varje gang jag tankar, och nu har den droppat till "MIN" nivan. Enl handboken sa behovs det ca 1liter olja for att fylla till "MAX". Jag drog gladeligen i en liter Mobil1 i morse, men indikatorn gick bara upp till 25%... Nagon annan som har erfarenhet av e90 och oljeforbrukning? Mvh /f. | |
|
Ja, jag har haft samma problem. Jag har hällt i 1 liter efter 1500 mil då det började lysa, tycker att det är konstigt!? Först trodde jag att den läckte, men nu verkar det att ha stabiliserat sig!? Man vet inte om det är fel på mätaren eller oljenivån, en hederlig sticka är ju helt fel-säker…. |
|
| Jag hann inte ens hem från handlaren med min E90 325xi innan den signalerade att den ville ha mer olja. Oljenivån stod då på min och "+1 L", bilen hade då rullat 5 mil... Tydligen finns det kända fel med oljenivågivaren, min byttes ut mot en ny och sedan dess har det fungerat. Har iofs bara kört drygt 150 mil med den. Att veta att det är kända fel med oljenivågivaren känns ju inte helt tryggt då det ju inte ens finns någon riktig oljesticka man kan kolla nivån med. | |
|
Alla min 6 cylindriga BMWs har druckit olja. 320 -02 var värst då jag mellan service fick fylla på 2-3 ggr. Min 325 E90 är inget undantag. Dock tycker jag nog att dricker lite mindre än mina tidigare bumsar /Fredrik Swärd |
|
|
Min gick 2100 mil innan den ville ha 1 liter olja. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.