|
|
|
|---|---|
|
Var i dag inne hos min lokala bilglasmästare för att få pris på att byta ut min skadade framruta. Fick då frågan om jag hade värmeskyddsglas i framrutan. Tydligen skall detta vara ett ovanligt option enligt honom och självklart dyrare. Någon som kan ge mig lite mer info om denna typ glasruta? Var värmeskyddsglas ett paket som i detta fall applicerade på samtliga glasrutor? Fråga om dubbelglas: Om jag fattat det rätt, om man har "dubbelglas" som options så sitter det på samtliga dörrar samt bakruta, ej framruta. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk | |
Scheckheft |
Hej PJ Klimakomfortrutan lyser i blått/violett. Kostnad ca 700 Euro. Bilder: Länk och Länk Klimakomfortrutan ska utestänga UV-strålar. Nej, detta ingick inte i något paket såvitt jag vet. Klimakomfort var option. Angående dubbelglas: du har fattat rätt. Mvh Scheckheft |
Scheckheft |
Hej Tillägg: utrustningskoden är 358 och nypriset var då 230 Euro. Mvh Scheckheft |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har en sådan 358 ruta, fick problem med GPS pucken som lade av så fort solen tittade fram. Sitter nån typ av metallfilm i rutan. Ska byta min ruta också i sommar. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för ett snabbt svar! Frågan är ju hur mkt. svalare man får i kupén för de extra 800:- som det blir i slutändan :/ Hasso, hur upplever du mörkerkörning med denna ruta? Inbillar mig att det kan bli någon typ av tonings effekt, och därmed sämre ljusgenomsläpp. Har du denna typ av rutor runt om? Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Jag har klimatkomfortruta. Tycker den är kanonbra; står min mörkgröna E38:an i solen jämte min röda Alfa så blir Alfan avsevärt hetare i kupen. Möjligen kan man ana viss toningseffekt, men den är inte stark isåfall. Upplever inga konstigheter med mörkerkörning. Däremot är rutan avgjort avskärmande för radiovågor, vilket är ett välkänt "problem" med IR-rutor. Därför har rutan ett område uppe runt innerbackspegeln som inte är avskärmad, i vilken man skall placera antenner etc. Området syns ganska väl på den första bilden Scheckheft länkar till. Det funkar i de flesta fall i min bil att köra med en handburen GSM utan extraantenn inkopplad, men när man flyttar telefonen utanför bilen går antennstyrkan ofta upp ett pinnhål. GPS-puck har jag inte provat då jag har fabriksmonterad Navi, men Hassos erfarenhet låter mao inte alls orimlig och man skall då allltså placera pucken i rutan bakom spegeln. Mvh. /Kjell |
|
|
Jag har en sådan ruta på en annan bil, men har inte märkt någon problem med mörkerkörning. Däremot får jag montera GPS-antennen på taket, tyvärr finns det inget ”titthål” i vindrutan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Scheckheft! Din länk vedr. "klimatkomfortruta" visar en fin E 38,- bara undrar, är den utrustad med Alpina- fälgar? //joel |
|
|
PJ: om du inte har bytt ruta än, byt till klimatkomfortruta säger jag bara, se separat tråd om detta. Det gälel även er andra om Ni byter ruta, klimatkomforten är klockren... Ang Dubbelglas: bra in fo trodde det bara var sidorutorna! |
|
Scheckheft |
Hej Joelmartin: stämmer det är Alpina. Mvh Scheckheft |
|
Dubbelglas innefattar väl ändå inte en annan bakruta? Inte enligt ETK´n i varje fall vad jag kan se. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Precis min tanke :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.