AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.285

Persisk Bilmatta

Sida 3 av 3
"Mattan för 11000 tog jag till en matthandlare efter hemkomst och han satte priset till 40+ och menade att 11000 var nog mindre än vad han skulle fått ge i inköp."

De har skapligt bra marginaler på grejerna!! Även om han betalar frakt på den så blir det ju en del kvar..

(Köpte själv lite mattor på landsbygden i Afghanistan)
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
*skratt* jo bilmattan är nog ingen "superkvallitet", det kan jag hålla med om. Bor för tillfälet i storstan...men du är välkommen även hit. Tyckte bara att priset var bra högt för 6 kvadrat, men som du skriver så måste det vara en hvetes massa silke i den. Men det är klart, med över 1 milj knutar per kvadrat så blir ju priset därefter. Har dock lite svårt för de ljusa färgerna från just Nain men smaken är ju olika, fast det är bättre än det där förbskade fåglarna som finns överallt på andra...

*BAWORAK*
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Nain är fina mattor! :-) Har en hemma men trots att jag är Iranier skulle jag vägra och ha persiska mattor i bilen! Tänk er, min M3 E30 med persiska mattor ?!!!! Kan det bli mer fel! :-)))))

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är alltid bra att ha lokal person som kan förhandla åt en, speciellt om man själv har ett typiskt västerländskt utseende.

Företaget jag arbetar på hittade maskinvävda persiska musmattor som ser ut som en vanlig persisk matta på en mässa, men när vi bestämde oss för att köpa in ett gäng så fick vi ett pris på ca 200 kr per musmatta.

När en bekant var i Iran (han själv Iranier) lyckades han hitta ett företag som sålde dessa musmattor. Genom "lokal förhandling" lyckades pressa priserna till ca 25 kr/matta, så vi köpte ett litet parti.

Senare framkom det att samma företag i Göteborg som sålde mattorna på mässan betalade över 100 kr/matta i inköp och då köper de in mycket större partier än vad vi gjorde.

Enda skillnaden var att vi hade en lokal förhandlare. Det är ett system som är rätt vanligt förekommande där och gäller inte enbart för mattor utan det mesta annat också.

Länk

Länk

Länk

Länk

eller kanske Länk

Men ärligt talat så gäller ju tråden egentligen vart man kan hitta orientaliska mattor till bilen och det verkar inte helt lätt. kanske du söker ngt sådant här även om jag personligen tycker att de är lite väl skrikiga:
Länk

MVH Fredrik - over and out

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.