|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som vet var man kan köpa persiska/orientaliska mattor till bilen!? Tacksam för tips, var i Sverige eller världen de än må finnas. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sånna häringa menar du.?? Dessa är handknutna. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Hej Jag ägde den typ av matta som du visar i mitten på 90 talet, men efter det har jag aldrig lyckats finna sådana mer, köpte de den gången på BMW men det var tydligen en engångs grej för dessa. Söker "vanlig" typ av äkta matta som lämpar sig i bilen, men gärna BMW handknuten om du kan tipsa om var de finns. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mina är beställda av min fd 528 ägare hos en polare som var matthandlare. Men jag har sett någon websida med liknande mattor till olika bilmärken, förmodligen finns det en länk nånstans i detta forum, men leta upp den med lite sökning kanske går. Men misstänker att det inte är samma kvalitet. ///MVH Hasso Länk |
| Hej jag har dessa mattor i min bil ,titta i galleriet.Länk | |
|
Jag har sett handknutna varianter hos rätt många matthandlare runt om i landet. WAN: Ser att du finns i Stockholm, om jag inte minns fel har jag sett BMW mattor hos en handlare i närheten av Sergelstorg. Affären låg/ligger mitt emot Åhlens. |
|
Nessims i Berzelipark är ett tips. ///MVH Hasso Länk |
|
I Göteborg dyker det allt som oftast upp utländska herrar som etablerar försäljning av handknutna mattor till otroligt låga priser "konkursutförsäljng", "allt måste bort" etc. Jag har förvisso aldrig sett BMW-mattor där men olika s.k. bönemattor för en hundring eller så. Jättesnygga! |
|
| Va fint med såna mattor....mums :-) Och en CD-skiva hängande i backspegeln....;-) | |
|
Visst är det snygg! Riktigt sportigt dessutom... :) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Nu får ni ta och ge er va!! ;-) //Player |
|
| urk. | |
|
Jag hittade relativt billiga mattor på IKEA vid ett tillfälle när det fanns utav deras 2:a sortering. Tyvärr är det ju då svårt att få två exakt lika, men det var lite vitsen tyckte jag. Dessutom var den ena lite sned så den passade alldeles utmärkt på förarsidan utan att jag behövde klippa sönder den vid gaspedalen. Lycka till. |
|
:) Länk ///MVH Hasso Länk |
| Bönematta i bilen...jag vet inte....finns det speciella BMWbudord att ha utropandes i stereon ;-) | |
|
Hasso! Stort tack för vackra bilder på underbara BMW mattor, önskar att man kan finna sådana någon gång igen... Verkar som frågan om matta i bilen väcker starka känslor, måste därför rikta mig till er som inte förstår vikten av en vacker matta, glöm inte att mattan förhöjer lyxkänslan, det enda jag saknar är kristallkronan i taket.... Varför inte skaffa en äkta matta till bilen som ni även kan lägga utanför en solig dag och lägga er på knä och be en bön om en ännu vackrare BMW, det har funkat för mig! |
|
|
Only in British cars, and bought cheap, i Covent Garden, PLEASE... |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Varför ska man pryda sina bilar med dessa osmakliga bakteriesvampar!! Varför fungerar inte en gummimatta, som man kan tvätta av emellanåt och slippa ta av sig skorna så fort man ska in i bilen!!!!???? MVH Patrik Min älskling Länk |
Juhas 530i |
Hej 1995! Eftersom jag antar att du är muslim borde du kanske undersöka om det går att starta en liten business med sådana här mattor eftersom många muslimer gillar bmw. Jag tycker att mattan i Hassos bil är ganska snygg, dock föredrar jag plyschmattor i min 530. Har dock en förståelse för saken fastän jag är ateist. Mvh Juha |
|
Juhas 530i! Måste medge att ditt inlägg var riktigt bra, tack för affärsidén! 1-0 till dig! |
|
|
Om man vill värna för att få bort "pizzaräser" -stämpeln på BMW, så skall man nog inte ha sådana mattor... =p MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.