|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har problem med mitt c-lås på min 325 Coupé. Ibland när man larmar så låser den men låser sen upp igen direkt. Händer inte alltid, men ibland. Då får jag larma av, öppna förardörren och sen stänga igen, då brukar det funka som det ska. Har även problem med att förardörren och/eller passagerardörren alltid är öppen enligt larmet, innerbelysningen fungerar "ibland" i dörrläge, alltså ibland är den tänd, ibland släckt oberoende av om någon dörr egentligen är öppen eller inte. Var ska jag börja tycker ni? Antar att det andra problemet har med dörrkontakten att göra, vad kostar dom nya? Kan det även vara orsaken till det första problemet? | |
|
jag hade något liknande på min e36. den låser upp sig direkt när du låst den, och det är antagligen den klassiska "barnsjukan" som spökar.. kolla den kabelhärvan som går vid bagagen den brukar komma i klämm och "klippa" av några trådar som gör att låsen spökar och det kan även ha med belysningen att göra.. jag skulle börjat med att kolla det. Om nån är av så är det bara skarva ihop rätt kablar och prova! det funkade för mig. Mvh Marcus |
|
|
Finns en sak till som INGEN pratar om, som jag gjorde en lååååååång tråd om. Jag hade samma problem som ni, några kablar va faktiskt av i härvan bak, skaravade, men problemet var kvar, inte en kotte hade något vettigt förslag. Felet? Jo, i c-lås motorn i bakluckan sitter en microbrytare som slås till när armen går ut och låser, en liten plastklack som den slår till helt enkelt. På min var denna plastklack nernött, fick smälta på lite plast med lödpennan, sen funkar det bra. Va dock lite våld att få upp c-lås motorn :) Det är ett möjligt fel, även om det är långsökt är det möjligt och ingen nämnar det. Lägg de på minnet iaf om c-låset aldrig går till sig fast ni provat ALLT.. |
|
|
Har märkt att min dörrkontakt i förardörren spökar, igår hissade den inte upp rutan när jag stängde dörren, petade då till dörren lite och då hissades rutan upp. Kan tänka mig att det har ett samband med c-låsproblemet? Vad kostar nya dörrkontakter på BMW? |
|
civilization |
magician: Om man kopplar ur alla sladdar till låsmotorn till bakluckan och den ändå låser upp sig är det väl inte heller det som är felet? Läste nämligen din tråd och provade detta men det var ej felet på för mig =/ I mitt fall låser bilen bara upp sig om det är varmt ute, helt sjukt. |
|
samma här. jag måste låsa 15 ggr för att låsa bilen, varje gång man låser så låser den upp direkt. efter 15 gånger då är det låst |
|
civilization |
Finns det någon separat styrenenhet till centrallåset och var sitter den isåfall? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.