AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.551

Vad tror ni om denna 540 e39?

VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Länk

Sex ägare på fyra år.
Väldigt lågt miltal.
Komplett ifylld servicebok.
Verkar lurt...
Vad tror ni?
Någon som känner till Motorhuset AB och kan säga om dom är seriösa eller ej?
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Mycket lull lull för lite pengar. För lite pengar för att jag skulle tro på den mäterställningen.

/Johan
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Om jag har inte fel då är det impat 02 o vad vet vi om såna bilar?
Dom brukar vara billiga o skruvade.
Av 6 ägare kan 2-3 vara bilhandlare o med dagens bensin priser vill många åka billigt. Svårsåld ett tag så priset går ner...
Inte dumt att kolla närmare på den men försiktig...

/Grabber
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
för billig ... och för många ägare.

########
# PAJALA #
########
Visst får man mycket bil för pengarna...men extremt billig vet jag inte. PAJALA du menar alltså att bilen är för billig för du själv inte vill värdeminskningen på din egen bil?
Vad får man då för en bil om man ska relatera till ett riktvärde?, enligt mig inte mer än det utsatta priset på bilen i annonsen.
Dock kanske man skall vara försiktig med mätarställning,krockat etc. 4 ägare på 6 år tycker inte jag är speciellt då det kan vara bilhandlare som endast tagit in dem i hallen. Lycka till!
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
personligen skulle jag inte köpa den, den är bara helt enkelt för billig för mig. med billig menar jag att något känns väldigt fel på bilen/annonsen.

min första känsla var just ett NEJ. jag följer alltid min första känsla om det gäller bilar, det är ju bara att leta vidare, det kryllar ju av beggade 540 bilar.

PS! jag tror inte att mina personliga "värderingar" kan hålla upp priset på min egen BMW, det är ju bara att köpa en nyare om man blir less.

tror inte att jag kommer så långt med den otroliga summan av 70k.

########
# PAJALA #
########
Pajala,

priserna på begbilar skiljer sig åt mellan norr och söder ganska rejält i vissa fall. Tror att det är det är ett ganska normalt slutpris för den bilen. Annonspris kan ligga markant högre. Har hört talas om 99or som går en bit under 100KSEK så 69KSEK för en 96a känns knappast som ett fynd.

Ev
8
Evil666
525i -90
Hur kan man tycka att det är billigt med 69000 för en 540 96:a? Importbilar är alltid billigare är sk "svensksålda". Mitt råd är att åka och titta på den och känns den rätt , lägg till 2295 spänn och gör ett M&M test så behöver du inte köpa grisen i säcken. Är de inte sugna att gå med på det, så leta efter en annan bil, det finns ju en del att välja på....Det går faktiskt att göra klipp!

VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Jag har faktiskt mailat firman i fråga och frågot om dom kan garantera milen och ifall dom är villiga att göra ett m-test. Det var ett par dagar sedan, nu är det visserligen helg, vi får se vad som svarar....
Bilar behöver ju inte vara skit bara för att priset är lågt....
Själv så sätter jag ett lågt pris när jag säljer en bil pga att jag vill bli av med den så snabbt som möjligt och anledningen till det är ju att man fått för sig att köpa nåt annat....
Jo
99
Jonas_E30
320d T -10
Bilen är svart och har shadowline, nav/tv, drag och svart skin. samma ägare/brukare sista 3 åren.
Den är mätarskruvad, enligt tidigare ägaren har den gått 17.500mil, den är inte alls sliten på ratten och så, men om 17.500mil stämmer vet jag inte. tänkte åka till novation och få den kollad.

Den går hursomhellst precis som den ska och karossskarvarna är bra. Köpte den i fredags. Tiden får utvisa hur smart köp det var!
...och tre år senare rullar jag in på den här tråden.

Hur gick det med bilen, och vad har du för omdöme om Motorhuset AB i Uppsala?

Jag funderar på denna 330 Xi touring som ligger ute hos dem:

Länk

Observera den ytterst smakfulla kombinationen champagne/rött läder/trä -- färdigblingat med andra ord. Nåväl, priset är ju hyfsat iaf...
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
undrar om den vita bilen (som finns med som sista bild) fäljer med på köpet?
Gillade färgen på skinnet. Men det var väl inga sportstolar? Är du relativ lång eller LÅNG så tror jag inte att vanliga stolar är det rätta för dig. Det är min åsikt.
Och vad det gäller motorhuset i uppsala får någon annan svara.

MvH Bmw 4-ever
185 cm, och sportstolar vore givetvis trevligt då jag vill testa lite bankörning. Men, istället för att kapa en gammal tråd tar jag de funderingarna här:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.