|
|
|
|---|---|
m3kär |
Jag blir så trött på en del bilister ibland,, står vid ett rödljus och väntar den här soliga dagen när plötsligt en X3 dundrar in i mig. Smått omtummlad kliver jag ur bilen där jag möter en dam som visserligen ursäktar sig och självklart tar på sig allt, men förklaringen varför det hände känns fördj...a klantig. Hon skulle hindra någon att tränga sig före och gasade för att stänga luckan...och glömde mig. Det innebär att hennes X3 träffade min bil i 30-40 km, vilket tyvärr även syns på skadorna... jag blir så djävla less! sommaren slut innan den börjat. //Robban |
|
Har du ont i nacke, rygg eller skuldror? uppsök i så fall läkare omgående, dels för att säkerställa att allt står rätt till och dels för att dokumentera att du sökt läkarvård till följd av olyckan. Viktigt om du skulle få problem längre fram. Vad gäller bilen så få försäkringsbolagen avgöra vem som är vållande och betala ut ersättning därefter. Förhoppningsvis lär sig damen i fråga att det är bäst om alla samarbetar.... ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Känner med dig, m3kär. Jag satt vid en väjningsplikt in till en rondell i måndags, när jag plötsligt fick en man i 60-års åldern i en Peugeot i ändan. Han körde iofs MYCKET långsammare, hade förmodligen försökt bromsa, så det blev bara lite repor på bakkofångaren och plastbiten tryckt ur läge. Först "såg" han det inte, men när jag ringde polisen blev plötsligt hans syn mycket bättre. Passar iofs bra ihop med hans ursäkt.. han hade inte sett mig vid väjningsplikten heller. Visserligen är det ingen stor bil, men nog borde man se den? Önskar att de drog körkortet från sådana. / Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.