|
|
|
|---|---|
|
Är det samma kopplings schema på min 97 som alla andra årsmodeller som jag har läst om. Det om att koppla in X-box mm. Vart på Bmw och försökte köpa en vit kontakt, men dom hade inga sådana. Vart finns det att köpa? Väldigt tacksam om svar. Stiften har artnummer 61 13 0 006 663 och kostar 9:60 + moms/st Det är den vita kontakten som stiften ska sitta i. nr 6 video in + nr15 video in jord nr4 ljud in + nr5 ljud in jord vill du ha ut till extern monitor så är det på stift nr1 audio ut + nr10 audio ut jord nr 2 video ut + nr 11 video ut jord Önskas backkamera så finns den på nr13 Backkamera in + nr 14 Backkamera in jord | |
|
Länk Detta är hur kontakten ser ut i verkligeheten.. spegelvänd inkoppling! Det är altså på tv-modulen på den vita kontakten du ska koppla in dig! OBS! glöm ej att även jorda Video jorden i chassie med.. Annars får du flimrig bild! |
|
| Tack för svaret. Men var köper man den kontakten? Bmw i Skövde kunde inte hjälpa mig. Det är inget som kan gå sönder? | |
| Har du SWUNGE gjort det själv också. Vad har du kopplat in i sådana fall? | |
|
Kontakten sitter redan i bilen! Tv-modulen ligger i skuffen och har 1 vit och 1 blå kontakt! Du får plocka isär den vita kontakten. Köpa de små sfitfen på bmw. Och trycka i dem på rätt ställe.. Sen är det bara att löda dit rca kontakter i andra änden! Inget som kan gå sönder så länge du kopplar rätt! :) Jag har kopplat in en PS TWO.. har den i handskfacket fram i bilen |
|
| Ska se om jag hittar några bilder.. | |
|
Provade först utan fläktar.. Ps Two blev nog 60 grader varmt.. så jag fick hitta på en liten lösning: SE BILD: Länk När Det var klart så la jag det på plats.. fick bocka en lite plåt under för att enheten skulle ligga bätra. En trådlös mottagera ligger bredvid för trådlös fjärrkontroll. Länk Och så här kan det se ut ifall man spelar ett spel :) Länk /Martin |
|
| Nu börjar jag förstå.<Kan du skicka en bild på stiften du har satt i mm. Kör du på AV kanalen eller en vanlig kanal. Toppen! | |
| Var ute och kikade på min bil idag. Har som sagt ingen kontakt sittande på den vita. Den är tom. Men den blåa kontakten har jag ju monterad. Eller har ni bara satt stiften lösa, på den vita? | |
| Ja.. då kan du ju köpa kontakten. eller så sätter du bara stiften rakt i modulen. | |
| Funkar verkligen monitor/navi/tv utan den vita kontakten? Låter konstigt! | |
|
kablarna finns på bmw i skövde. jag köpte själv mina där för ett år sedan snart. stiften sätter du i den vita kontakten som sitter i videomodulen i bilen. hålen där stiften ska sitta är lediga. så var det iallafall på min m5 -99 det fungerade jätte bra , men jag saknade stereo ljud hur man kopplar in de till bilden vet ja inte. |
|
| hej, jag kanske förstod fel, de va den vita kontakten enbart som dom inte sålde lös? jag köpte en 540 igår som de inte satt någon kontakt där i alls så ja behöver få tag i den vita kontakten ja med, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.