|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilka mått som gäller vid justering av halvljusen? Man mäter väl från bilens front till vägg samt från mark till ljusbilden. Frågan är bara vilka mått... Någon? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk | |
rsarits |
Mät höjden till centrum på halvljuset, 3m från bilen (framåt) så skall höjden på den horisontella delen vara precis lika. Detta fick jag från bilprovningen i Uppsala, jag har ställt mina halvljus så här och besiktat bilen utan problem. |
|
Ok. Men hur högt ska ljusbilden ligga övanför marken då? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
1,5% nedvinkling är lagom, alltså 15cm på tio meter. Står du tio meter från väggen ska ljusbildens ovankant ligga 15 cm under strålkastarens höjd. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej! Hur justerar man på en E34? mitt står för lågt! Finns det justerskruvar? Mvh Henrik |
|
|
Jodå. Om du tittar in i det svarta gallret runt lyktorna ser du små hål. Om du kör in en lång stjärnmejsel så kan du justera ljusbilden med de. Tror att de övre skruvarna justerar höjden... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.