|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Tvättade bilen idag, hittade det som kommer förr eller senare ROST på vänster framdörr*suck* | |
| Det borde väl gå på garantin på en så ny bil??? Dåligt annars! | |
|
de går på garantin, alla 01:or har kvar garanti, 6 år är det på rost på BMW. 00:orna går ut i år... mvh Martin |
|
|
bmwtouring: Går garantin ut samtidigt för alla 00'or? Har det ingenting med vilket datum bilen är uttagen? //Stenback |
|
|
Garantin gäller 6 år från datumet då bilen är uttagen... MVH Christofer |
|
wowwe |
Det är faktiskt 8 år på alla nya bmw |
| Är det inte 12 år på alla nya BMW? | |
|
Det är 12 år på nya BMW men så har det bara varit något år tidigare var det 6 år och det är datumet när bilen togs i trafik som gäller så med andra ord så är det bara några månader tills de första 01:orna blir av med sin garanti... ___ //Ulf |
|
| Dom gick efter tillverknings månad när jag var inne med min bil. | |
|
From våren 2004 är det 12 års rostskyddsgaranti. ALLA bilar tagna i trafik innan dess har 6 år. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Sorry, de skall stå from 2004 års modell ovan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hewi: Det har jag väldigt svårt o tro. Om din bil är tillverkad januari 2000 och stått hos handlaren i 12 månader, skulle du då acceptera ett års reducerad rostskyddsgaranti ? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hewi: i så fall så har dom inte haft koll på läget. Garantier gäller alltid från den dagen bilen är uttagen. ___ //Ulf |
|
|
anders1971: Var på dörren hittade du rosten? På ngn kittskarv? Var det mycket angripet? Tråkigt med rost på en så pass ny bil:( Hoppas det löser sig med garantin. Vh/Kermit. |
|
|
Rosten kommer på förardörren ,under kittskarven i bakkant. ca 4 cm är angripet, inte så allvarligt ännu, men nästa vinter så lär det blomma upp rejält. Ser ut som om maskar krupit under lacken. // Anders |
|
|
anders1971: Tack för infon. Har själv funderat på att gå igenom min 540 som en bombhund på jakt efter ev. rost. Har tänkt att låta rostskyddsbehandla bilen till hösten men har varit lite osäker på vilken firma man bör anlita, Dinitrol, Noxudol m.fl. Vilket rostskydd finns på E39:an från fabrik? Har hört att man inte skall blanda rostskyddsmedel av olika fabrikat, men vet ej varför. Vh/ Kermit. |
|
| Hur får man fram när bilen tagits i bruk då om den är importerad? | |
|
Hejsan själv har jag en e39 sedan 01 som jag skall byta baklucka på 15 maj. mvh Patrik |
|
|
Hewi: brukar stå i serviceboken om jag inte missminner mig. ___ //Ulf |
|
|
Japp. första sidan serviceboken, där första ägaren kan skriva sitt namn. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det skall kollas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.