|
|
|
|---|---|
|
vad är det för fel? hadde varit ute och kört va hemma om och skulle iväg igen bilen startar och jag kör ut på gatan där tvärdör den! bytta bränslerelä byta dme box kolla soppapumpen som för övrigt bara är ett år gammal den funka har gnista på tändstift men den startar ej på startgas är det nån som har nåt tips. | |
|
Det har inte nåt med nån immobelizer eller nåt att göra? Snurrar startmotorn eller är allt helt dött när du vrider på nyckeln? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
startmotorn går runt |
|
|
Hörs det som det är nån kompression i motorn då? Eller snurrar det bara toklätt liksom? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
det snurrar inte toklätt det puffar till ibland ifrån avgasröret |
|
|
Det är inte bränslefiltret som sitter helt igen? ..iofs konstigt om det bara poff skall sitta igen helt utan förvarning..men kan inte komma på nåt annat..hmm..skall fundera på.. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
skall kolla detta men ej i kväll har oxå funderat på detta men borde den inte starta med start gasen då ? |
|
|
Tja..kanske starta till men får den inte nå bränsle så lär den inte gå många sekunder.. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
ja där händer inte ett dugg |
|
|
ett tips kan vara att kolla tändmodulen, de kan ge de mest besynnerliga felsymptom, gnista finns men inge drag och ingen tajming i den! /Martin |
|
|
har kommit på felet det är kammkedjan |
|
|
Det var det jag menade om motorn gick lätt eller om du hade kompresison :-) Antar att du inte hade komprission om kedjan var av! Tråkigt i alla fall! Hoppas det löser sig enkelt så inte nå ventiler har krökts och så :-( En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.