|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 328 -99 e46 men ett litet problem. Ska försöka beskriva problemet. Då man trycker ner kopplingen så känner man ett klick då kopplingen är halvt intryckt. Sen känner man samma klick då man släppt kopplingen helt, sista centimetern klickar det till. Det sker endast då bilen står still eller i låg fart (stadskörning) eller om man dragit ur växeln nyligen/ rullar i låg fart eller står still. Man känner klicket i pedalen som att en fjäder släpper från låstläge eller blir utsträckt. Trycker man ner kopplingen och stannar då det klickar till så kan man peta i växlarna. Släpper man ca 1 cm så går det inte att peta i växlarna. Jag har felsökt lite, tittat på fjärden som fjädrar upp pedalen och på huvudkopplingscylindern och det är inget fel på de. Tidigare under veckan bytte jag en clips mellan slangen och röret som går in till slavcylindern för att den var lös och jätte dåligt. Då klickade det till ordentligt. Så det kan inte vara fjädern för pedalen, inte huvudkopplingscyl och inte slang/rör fastsättningen, det som återstår är slavcylindern eller kopplingen ? Någon som upplevt detta ? Kan man ha tur och slavcylindern tagit semester ? Eller är det kopplingsbyte som gäller ? Är Jätte tacksam för alla svar jag kan få. | |
| Kan till lägga att kopplingen fungerar utmärkt ! Ingen som har ett klick då man släpper upp kopplingen ? då man stanna så att säga ? | |
|
Hej, jag har haft ett liknande "klick" i min e90 325. Grymt irriterande. Men jag noterade da att mattan glidit fram och nar jag drog tillbaka den en bit forsvann det. Aterkommer dock ganska snabbt igen eftersom mattan inte ligger fast... Antagligen inte samma problem, man vart att kolla. /f. |
|
|
Det är ett allmänt känt fel i alla fall på min z3. Enda lösningen är nog att byta koppling tyvärr! /Henrik |
|
|
Tråkigt tråkigt... Men sånt får man ta. Det sorliga är att kopplingen är riktigt bra men får ta och byta om några månader :). Är det någon som vet varför det blir såhär ? Bucket hur kom ditt problem ? Plötsligt ? eller efter hård körning ? BMW- När du älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.