|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en bmw 635csi som spökar lite...Bilen funkar kalasbra en kvart sen börjar den rycka vid gaspådrag och den har även stannat och inte gått att köra en meter med..stänger jag av bilen och låter den stå en kvart så funkar den perfekt igen... Är ganska dålig på bilar men jag älskar henne så mycket så jag hoppas någon kan hjälpa mig. Hört mig för lite på jobbet och sånt men det kunde vara allt...kallstartsventil lät rimligast för hade det varit luftmassemätaren så borde den inte funka bra ibland osv eller?? Jaja jag lämnar över dethär åt er så får jag hoppas ni hjälper mig mina bmwvänner! Ha en fin sommar!mvh Fredrik FREDDAN | |
|
Hej Freddeponken! Kolla så att den inte har några spruckna slangar som den tjuvar luft genom. Det problemet har jag haft tills jag upptäckte det i helgen. Länk mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
| Gör en diagnos på bmw. Låter som det kan vara tändlägesgivaren i lådan eller tändspolen. Du kan börja byta ut tändspolen den kostar inte många kr på skroten. | |
|
Jag hade liknande symptom på min M535.a,det var fördelarlocket+rotorn som var dåliga..Bytte detta o den gick sedan som en klocka.. Mitt tips.. Mvh Janne. |
|
| Hade också liknande problem och blev tipsad att göra som Janne T. Verkstan var tvivlande till att det skulle ställa till det men ansåg ändå att det behövdes bytas rotor och fördelare. Sen dess har jag inga problem. | |
| årsmodell? | |
|
årsmodellen är 88:a....körde hela kvällen lugnt igår...bilen gick bra...sen trampa jag på lite innan jag skulle parkera den och då börja den bluddra igen....verkar som det är lmm som kackat ur....för den verkar få för mycket soppa och stryper sig själv...har även pangat lite från avgassystemet... Nåja jag håller tråden uppe ett tag till och tackar alla för sina ideer....trots allt så det ni har rekomenderat är ju ändå rena slitagedelar så jag slantar nog på rubbet=) Ut och kör era fina bilar i vårvärmen nu!! Mvh Fredrik FREDDAN |
|
|
Fredde: Det låter litegrann som min bil. Kolla fördelaren och rotorn. Det är inget komplicerat, bara förbaskat trångt. mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.