|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har aldrig haft någon bmw men funderar nu på att köpa en. Funderar på en 330 eller en 328. Är det något speciellt man ska tänka på när man kollar på dessa bilar? Är det ofta problem med dessa och iså fall är de dyra att laga? Har som sagt ingen koll på bmw men tycker att de ser riktigt snygga o trevliga ut. Hur är de att köra? Har för tillfället en volvo v40 T4 -98:a som jag tycker går bra. Någon som vet hur en 330 eller 328 går i jämförelse? Vore kul att höra era kunniga åsikter. | |
|
DU kan ju alltid kolla så att bärarmarna fram är bytta till den nya modellen. Annars blir det en skaplig slant när de skall bytas..för går sönder gör de. Tydligen en mkt svag punkt. Den nya modellen är det hål i bärarmen. De gamla är solida. Om du förstår vad jag menar :-) Har haft min ett halvår och har inte haft ett fel egentligen. Det enda jag kan komma på så här på rak arm är att låskistan på passagerardörren kärvar så. Får antagligen byta den kostar en tusenlapp eller två. Javisstja..växellådan kärvar lite när man skall över till femmans läge också. Tydligen en axel som går in i lådan man måste ha på nytt fett på har jag läst på forumet..kan inte komma på mer tips just nu :-) Kan bara säga att väljer du 330 väljer du en underbar bil! Är supernöjd med min jag! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Välkommen till forumet! 330 är en trevlig bil, kolla runt på många innan du bestämmer dig! Det är lätt att falla för den första du provkör... :) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.