|
|
|
|---|---|
|
När kom skivbromsar bak på E30. | |
| 323 kom ju redan -83 | |
|
ok,men 320 då t.ex o 325? |
|
|
fanns nog från början på topp modellerna i e30 fanns väl tom abs på dom om jag inte minns helt galet. |
|
|
Vissa modeler har abs |
|
|
vet ni vilka bakaxlar som e diffade..325 axel me diff är ja ute efter,men hur ser man o m de är diff? |
|
|
318is 16v hade skivor bak , 320 tror jag hade trummor bak Länk |
|
| Ja och samtliga touringar verkar det som oavsett motor? Har själv en 320T -90 med skivor bak - dock utan ABS. "Vanlig" sedan 320 har trummor. | |
|
Alla e30 med ABS har skivbromsar bak. Alla touring har skivbromsar bak. M3, 320is, 325i, 323i och 318is har skivbromsar bak även utan ABS. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Diffade är alla E30 men bromsad diff var tillval till alla utom M3 och 320is. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Hoppsan, glömde en fråga. Man ser det på klumpen om den är bromsad, står ett stort S på både ovan och undersidan samt på plaketten som visar utväxlingen. Se här: Länk Länk Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
finns inga S på mina bromsade diffar på någon e30 jag haft eller har,kanske var någon firma som S-märkt det eller? även 324td:n har skivor bak bättre pengar på banken än i tanken: BMW DIESEL POWER mina projekt Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.