AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
555

bilregistret

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Hey!

jag har just laddat ner bilregistret via direct connect

aså inet ett register över alla ägare utan bara med bilnummer,
bilmodell, chassi nummer osv...

är det här nåt man kan köpa eller ska det inte finnas på "marknaden" egentligen?

/Jonas

Har för mig att man kan köpa vissa delar av registret. Eller finns det öppet? Det där med att man måste få svaret faxat till sig vid koll på ett regnummer skulle väl ändras på sikt tror jag.
Hur laddade du hem detta menar du, hur stort är det?

FP
325Ci
laddade själv ner den på nån ftp.. men fattade mig inte på den. Fick typ inte fram ett skit.. fattade int ehur man skulle skriva in reg-nummer o så... lanske ja som e dum...vet ej..

netsix
Hehe...jag har licens. Så jag har tillgång till bilregistret via internet både hemma och på jobbet.

/netsix
azkikr: Vilken hub tankade du den ifrån?
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Mekonomen sälger sitt program för bilreservdelar, där ingår alla regnr knutna till bilmodeller vilket gör att man alltid får rätt bildel till pärlan (förutsatt att man inte experimeterat med V12:or i 316 o liknande :) )

Vet inte om det bara är verkstäder som får köpa det, men BRA är det!

[ www.tocnet.nu ]
På deras hemsa kan man slå in sitt regnr och få fram bilmodell (grupp). Detta är fritt, funkar bra just för reservdelssökning, men fortfarande finns ju risk för att speciella modeller behandlas mera generellt.
Kanske det program som Mekonomen säljer har mera detaljerad information då?

FP
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
SL: uu.myip.org

men jag e inte säker på att du kan connecta till den...
man kanske måste sitta inom upunets (uppsala universitet)

i det här programmet skriver man in regnummer och då kommer bilmärke,
modell, chassinummer osv upp... men inget om ägare eller dylikt.
men man kan se om bilen är importerad tex genom att den skriver ut både årsmodell
och första reg.datum....

/Jonas

20
78
2002
2002tii -73
Registret är felande ibland. En av mina bilar är en Opel Rekord E Caravan 2,0GLS med insprutning. Står även på typintyget. I registret står det "förgasarmotor". Bilen är aldrig omtypad förutom efter dragkroksmontaget. Samtliga besiktningsprotokoll finns kvar.

Ynf!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.