|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte roa mig med att fota bilen i helgen om vädret håller i sig. Tar gärna emot tips på bra ställen där man kan ta lite coola bilder på bilen. Både i och utanför stan är intressant. //Peter | |
kilroy |
Varför inte med slottet som bakgrund....? Annars kan du ta dig ut till Drottningsholms slott, där finns fina miljöer. Sist men inte minst, utanför Stockholms Stadion, hemmaarenan för Stockholms stolthet...Djurgårdens IF. Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
kilroy: man ska ju alltid ta en miljö som inte tar över förgrunden i bilden..alltså bilen. Så då passar nog DIF arena bra ja :P // M.v.h. Daniel |
|
|
Ja, varför inte ute på Skeppsholmen med slottet i bakgrunden? Ute på Djurgården går det nog att leta på nåt fint ställe. Eller på slottsbacken.... Eller inne i gamla stan på nåt torg. Vet inte exakt hurvida man får åka där men en snabbis går nog bra. :) mvh Länk |
|
kilroy |
Spajjjs* Kan man ana en AIK:are bakom det uttalandet...:) Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
kilroy |
Fel av mig...nu ser jag att du är skåning....sorry...!!! "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
| Brukar fota dom BMWar jag provkör i Djursholm vid vattnet. | |
|
kilroy: jepp jag e skåning ;) Jag brukar tycka att fota med ett gammalt, typ förfallet hus kan va fint att ha i bakgrunden. // M.v.h. Daniel |
|
|
Tack för dom riktigt bra tipsen. Är det någon som kommer på fler ställen är det bara att skriva. //Peter |
|
|
Det finns en hel del häftiga miljöer vid Skogskyrkogården. Här finns karta: Länk Mina senaste bilder: Länk |
|
|
Nu har jag tagit lite nya bilder och lagt ut dom på garaget.org. Om någon vill se så är det bara att klicka på länken. //Peter |
|
|
Kan tipsa på Tyresö slott! Precis framför statyn med slottskärnan och flyglarna i fonden blir det riktigt maffiga bilder. Kör Peugeot 206 Roland Garros... hjälp mig :) |
|
|
Grustag, industriområde, hamn, stora vändplatser/lastbils vilo ställen, under broar. Ni kanske har ngt P-garage där man kan stå ute på taket. -Phil |
|
|
Gamla Stan, Fjällgatan, Lärkstan, Djursholm, Djurgården, Saltrsö Duvnäs etc: Länk Länk |
|
|
Själv föredrar jag 'rena' bakgrunder, utan några specifikt intressanta detaljer/miljöer som tar över intresset för det egentliga objektet (dvs bilen). Vatten (görna öppet sådant) i bakgrunden ger trevligt ljus och fina speglingar/reflexer. Gamla byggnader med rena ytor kan vara fint som bakgrund eller balanserande objekt. Sen beror det på vad man vill uppnå med bilderna. Är det detaljstudier på bilen som är huvudsaken (t ex dokumentation av bilen för att visa skicket eller hur den ser ut) är det en helt neutral bakgrund som gäller, och 'bra' ljus för ändamålet (bra dagsljus, gärna lite molnigt så inte kontrasterna blir för stora). Är det mer 'konstnärliga' bilder som eftersträvas, där man vill ha fram ett helhetsintryck eller en känsla, kan det vara effektfullt med en snygg miljö och kanske lite andra ljusförhållanden (gryning/skymning eller rentav nästan mörkt). /// Gunnar E. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Var på skogskyrkogården för inte så länge sedan och fotade,väldigt fin miljö för lite fotoshooting! Lite bilder att kolla finns här! Länk MVH Patrik |
|
Bor ni söder om söder kan jag tipsa om friluftsområdet Sundby Gård i Huddinge. Ligger på Lännavägen mellan Huddinge och Haninge. Där finns stora gräsplan och fin bakgrund (in mot skogen och lite grann av sjön Orlången). Ni kan även passa på att ta med mat och badkläder när det är sommar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.