|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har skummat igenom ett stort antal arkiverade inlägg, och jag slås av att E90/91 verkar ha haft många barnsjukdomar, bl.a nämns problem med farthållare, lister som lossnar, och missljud. Men antagligen är man mer benägen att skriva ett inlägg om man drabbats av problem än om allting fungerar som det ska. Jag var därför nyfiken på att höra från dem som inte har haft några problem överhuvudtaget. Ni borde ju vara i majoritet! Skriv gärna hur länge ni haft bilen och hur långt ni kört. | |
|
I jämförelse med E46 så uppfattar jag E90s barnsjukdommar som mer omfattande. Tekniknivån har dock höjts flera snäpp vilket säkert ligger mycket till grund för detta. Några allvarliga "hårdvarumässiga" barnsjukdommar likt E46ans länkarmar och termostathus har dock änsålänge lyst med sin frånvaro. En ny E90 idag borde vara hyfsat befriad från de flesta problemen, rätt lagom ca 1,5-2 år in i produktionscykeln o köpa bil faktiskt :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Jag har ännu inte upplevt några problem med min bil, den har gått drygt 900mil nu. Farthållaren använder jag för sällan för att säga om den krånglar men jag har prövat den någon gång och då har jag inte haft problem att ändra fart med spaken. | |
|
Jag har ännu inte hunnit ha min bil mer än en och en halv vecka, så det är inte så konstigt att inga fel ännu hunnit dyka upp. Låt oss bara hoppas att BMW till slut åtgärdat 3-seriens spindelleder. Rost slipper jag också gärna, men det kan bara framtiden utvisa. |
|
| ... | |
|
2900 mil. Inga större problem. Backsensor som lagt av enda som hänt. Jag har dock fått två sprickor tvärs över rutan. Det verkar som om den är mycket känslig för stenskott på vindrutan. |
|
|
Håller med wendtan - har haft en del elektroniskt stul (serviceintrevallräknaren står bergfast kvar på ursprungsvärde och vägrar räkna ned). Men karosserimässigt känns den mycket förtroendeingivande. Så här långt... :-) BMW CS #6212 |
|
|
Inga storre problem med min 325a forutom en tillsynes hog oljeforbrukning. Jag har kort 6000 miles nu (ca 1000mil) och har inget annat an gott att saga om bilen (om man bortser fran att en sandfargat inredning och smutsiga smabarn inte passar ihop ;o) |
|
|
Den som beställer sin E90 nu får nog ett bekymmersfritt ägande, vi som har haft mest problem köpte våra väldigt tidigt. Jag förväntade mig barnsjukdomar då min är från den första produktionsmånaden, det får man ta om man vill vara bland dom första. Denna har haft lite fler barnsjukdomar än den E46 jag köpte när den började tillverkas. Keep Your Distance! |
|
|
Lånar tråden lite :-) Problemfri sedan igår då jag fick bilen! Dock så verkar displayfönstret till Radion/CD var felmonterat eller felaktigt tillverkat. Har jag polariserande solglasögon på mig så blir hela displayfönstret "svart"... lutar jag huvudet så blir det ljusare. Lite irriterande faktist. Ska ta det med min säljare och se vad han kan göra. Jag har för mig att någon mer har skrivit om problemet... hur gick det i det fallet? |
|
|
Tack för era inlägg så här långt. Det blev ju inte direkt någon anstorming av solskenshistorier..:) wendtan, intressant synpunkt att det skulle vara mer mjukvarufel och färre hårdvarufel än i förra generationen. Det senare är kanske att föredra, men å andra sidan är ju bilen så beroende av elektronik att det antagligen upplevs lika bekymmersamt, även om det kanske blir billigare att åtgärda. Det kan dessutom vara lika farligt med mjukvaru- som hårdvarufel. Clubsport, ja det får man ju hoppas. Man skulle ju kunna tro att biltillverkarna, tack vare nya produktionsteknologier, blir bättre på att undvika barnsjukdomar med tiden, men det verkar inte så. Såg statistik i senaste tyska AMS på antalet återkallelser, och den kurvan har pekat kraftigt uppåt de senaste åren. Rost ja, någon som vet vad de gör idag? BMW galvar väl inte plåten som audi? Har för mig att de doppar hela body-in-white i någon slags skyddsvätska. Bones, har hittat en hel del om displayen och solglasögon i arkiven, och det verkar inte finnas någon lösning vad jag vet. Lösningen heter nog nya solglasögon alltså... Fler bekymmerslösa rapporter tack! |
|
| Rättelse: Jag menade att mjukvarufel är att föredra framför hårdvarufel. | |
| Leverans 6 april 2005. Idag gått 1800 mil. No problems so far. | |
|
BMW har ännu ingen lösning på alla barnsjukdommar. Har du navigator så har du fortfarande problem med RDS funktionen i radion som inte går att stänga av. Han får ofta tokfnatt och börjar hoppa mellan olika sändare på samma station. /Fredrik Swärd |
|
|
1300 mil med en 330iX, inga problem alls. En liter olja, det är allt. Hade en 330i E46 förut, 10.000 mil, två brustna bakfjädrar och några glödlampor efter dryga 4 års körning. mvh/Jan c janc |
|
|
600 mil med en 325 iT , inga problem tills vidare. Anvandär farthållare mycket uten problem. Ber om ursäkt för min krassliga svenska. Det går meget bedre med dansk. |
|
|
Jag trodde min farthålare krånglade när den inte ville acceptera att låsa hastigheten, men det var så enkelt som att farthållaren inte kan träda i funktion när DTC-knappen har tryckts in. Ett tag trodde jag att det var något fel på farthållaren, men när jag insåg att felet bara uppträdde i samband med DTC-läget löste det sig. Alltjämt inga fel, men bilen är inte inkörd ännu. |
|
|
Jan, apex och Nockenwelle: Tack för era svar! Mer sånt! Nockenwelle, det var informativt; hade ingen aning om att det fungerade så. Är nu mycket nära att lägga en beställning, troligtvis på en 325xi T. Det andra tyska märket är dock fortfarande med i leken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.