|
|
|
|---|---|
|
har ett väldigt störande ljud i framvagnen på min 540 E39 klonkar vid vänstra hjulet. ljudet kommer alltid efter drygt 20 min körning (hörs inte alls i starten) har varit inne på verkstad och bytt främre spindelled som var glapp, och det är inte krängningshämarstagen som är glappa heller. Blir helt tokig då jag inte har en aning om vad det kan vara. Snälla någon som känner igen problemet och vet vad det kan vara.......???? | |
|
kolla stötdämparn jag har samma klonkande när jag kör över gupp/vägbulor eller gropar schnellfahrer baumvelt |
|
|
men mitt låter allstå även när jag kör på fin jämn väg rakt fram. och inte alls när bilen är kall, utan när man har kört ett bra tag. |
|
| Det behövs vääääääääldigt lite spel i krängningshämmarstagen för att dom skall låta. Jag hade samma åkomma på min och trodde som du att stagen var o.k, ända tills jag bytte dom. ;) Nu är det tysssssst. | |
|
ok. tack för tippset PowerMac ska prova o byta de också, de är i alla fall inte dyra till skilnad från spindellederna så det kan ju vara värt.... |
|
|
Lyfter denna tråden, har samma typ av problem. Hej! Är stolt ägare till en BMW 540 e39 som jag köpte i förra veckan. Underbar bil på alla sätt. Helt såld på den. Dock så klonkar framvagnen lite ibland, mest när man kör rakt fram eller gör små rattutslag när man kör. Ibland hörs även ett malande ljud, typ som om en bromsskiva skulle vara lite skev och toucha till beläggen en gång per hjulvarv. Svänger jag kraftigt höger så hörs det ganska illa från vänster hjul/hjulhus/upphängning (sett från föraren). Någon som har något tips på vad man bör kolla upp och ungefär vad det skulle kunna kosta att få fixat på verkstad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.