|
|
|
|---|---|
|
Härligt med vår och ny mekarlust! Tack för alla trådar om centrallås i E34 :) Innan jag köper en ny (dyr) låsmotor tänkte jag fråga om jag kan utesluta mekaniska problem i låskistan. Det är låset höger fram som krånglar (går bara att låsa manuellt, ej centralt). Jag har plockat ned inredningen och plockat ur låskistan. När jag testar med enbart låsmotorn hängande i kablaget (utan låskista) har jag samma symptom. Kan jag utesluta problem i låskistan då, eller är tillstånden i elektroniken beroende av att låsmotorn är ansluten till låskistan? Jag frågar eftersom jag inte vet jur lätt mekaniken i låskistan ska gå, och för att slippa öppna låskistan om möjligt (har läst att den är lite strulig att öppna). Sen har jag läst att en del av er mäter med multimeter över den 6-poliga kontakten till låsmotorn. Vad kollar ni då? Att ni får en 12-volts puls till motorn? Mäter ni strömpulsen också för att kolla att strömmen räcker för att motorn ska orka dra? Kan man öppna låsmotorn och mäta i den? Har mätt säkringarna under baksätet och kollat kablaget, och det ser bra ut. Mvh /Anders --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- | |
|
Det löste sig med kontaktspray i den 6-poliga kontakten (glömde nog bort att testa det igår i allt pyssel). Jag får se hur länge det fungerar. Nu när det fungerar kan jag besvara min egen fråga: I min bil kan man inte testa låsmotorn när den är demonterad från låskistan, för då drar inte låsmotorn. Det har väl att göra med att låsmotorn känner av låsets tillstånd med flera metallbleck som måste föras in i låsmotorn för att den ska fungera. Skönt att slippa ta isär låskistan, för jag begirper inte hur man får isär den. /Anders --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.