AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.062

Inte Undra På Att Vi Får Inbrott I Bilarna

Danne L
Ja man är ju inte förvånad att brottslingar kan fortsätta som dom gör när man läser detta i tidningen

Sverige 4 maj 08:24

En 17-årig inbrottstjuv har svårt att sova och får gå hos kurator. Därför vill han ha 75.000 kronor i skadestånd för allvarlig kränkning. Detta sedan en polis skjutit varningsskott för att stoppa 17-åringen och hans kumpaner.

Tycker själv han ska vara glad att polisen inte satte kulan i bakhuvudet vilket många av oss nog hade velat göra om det var våran bil han bröt sig in it
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Vill eller har fått? Stor skillnad!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk

Ur led är tiden....

BMW CS #5139
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Rätt åt honom att han inte kan sova... Istället för att få 75k borde han få betala 75k för den kränkning han utsatt den oskyldiga företagaren för.

Inte för att jag tror att han kommer få några pengar för sitt lidande.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det var f*n det löjligaste jag har hört... polisen kan ju lika gärna lägga ner hela sin polisiära verksamhet eftersom det kan "kränka" de kriminella...

Den inbrottstjuven ska vara väldigt glad över att han bor i sverige, i andra länder hade de kunnat visa honom exakt HUR kränkande det kan vara att göra inbrott.

___
Bilbloggen: Länk
Ci
531
CiM
325ciM-04
han får väl ta en sömntablett då. ge han 75 piskrap så får han veta hut.
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Han borde skickas till Saudi på en "studieresa" och se vad de gör med tjuvar där. Då skulle han genast glömma skådeståndskraven och vara glad att han har sin "inbrottshand" kvar...

BMW 4EVER
Bilen:Länk
Länk
Sjukt var ordet.
Jag har svårt att tänka mig att den lille kverulanten får något. Det är väl ett fall av gdsgd (går det så går det). Skulle han få det så tror jag att jag på fullt allvar emigrerar eftersom jag inte vill bo i ett samhälle där uppenbara tjuvar ges förmåner som jag måste betala för (ok jag gör det väl redan, men detta vore extremt).

Mvh
Mikael
Danne L
i det här sjuka samhället skulle det inte förvåna mig om han får pengar

var det inte för något år sedan en inbrottstjuv stämde en affärsinnehavare pga att tjuven bröt benet när han bröt sig in i affären

om han fick några pengar kommer jag inte ihåg men det skulle inte alls förvåna mig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.