|
|
|
|---|---|
|
hej på er. Inatt så glömde jag ljuset på min bil och bateriet va stendött. Men nu till problemet. Centrallåset fungerar ju inte och ingen dörr vill öppna sig. Hur ska jag komma in i bilen för att öppna motorhuven och ladda batteriet? Som ni säkert förstår så¨vore jag väldigt tacksam för hjälp. MVH vbgtony | |
|
Sorry. kanska ska skriva vilken bil jag har oxå. Jag har en 730iA 1991. MVH vbgtony |
|
|
min bil funkade det iaf att låsa upp förardörren. En 735 E32 -87. Va inga problem dära ______________________ Med Vänliga Hälsningar Robin Forsberg |
|
|
Jag använde höger framdörr istället har råkat ut för samma sak ,jo du plopp sa det in kom man prova! |
|
|
ÖHH du skrev öppna motorhuven o ladda batteriet eee det sitter under baksätet höger sida. |
|
| Hejsan de man kan göra är att hålla upp handtaget på förardörren och sen kan man vrida nyckeln lite till åt de hållet man låser upp dörren. Ha hört att man kan öppna bakluckan oxå och koppla in plusström på bagagerumsbelysningen så för man ström till centrallåset. | |
|
Jadu blomman de va nått nytt ,men hur mycket ström elller amp menar jag arean e ganska skör på den modellen ja e nyfiken kan va bra o veta har du provat?? |
|
| näe jag har inte provat men de lät ganska bra =) är det under 10amp så är det nog ingen fara. men om de räcker till centrallåset men lyserna på vet jag inte. | |
|
oki alla lösningar kan va bra även om det låter bakvänt ,men bara man får lite ström varför inte?? ska kolla elschemat mitt tack i alla fall. bmv e roliga. |
|
|
jo..menadeinte att taur batteriet men att startadet på pluspolen som finns i motorrummet. Men jag tackar för tipsen och ska testa det när jag kommer hem.. MVH vbgtony |
|
|
det gick med tipset om handtaget på passagerar dörren.. tack för dewt.. MVH vbgtony |
|
| Fick samma problem i vintras. Fick dock upp bakluckan och med hjälp av en femåring så gick det att krypa igenom och öppna från insidan =) | |
|
Lyfter denna tråd lite grann då jag lyckades glöma taklampan på i bilen. Skulle åka med bilen två dagar senare och kunde inte öppna nån av dörrarna bara bak luckan. fick tillslut ström i bilen genom att sätta plus på ena bagagebelysning så att jag kunde öppna centrallåset =) Har efter det funderat på att dra fram en pluskabel från batteriet till bagageutrymet så man lättare kan få ström till batteriet om minnet sviker en igen =) ___ BMW 740iA Länk |
|
Ug-Lee |
Man kommer åt startmotors +anslutning under till på de flesta bilar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.