AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.722

PDC lampan blinkar

Har problem med PDC på min 95:a. Den har stått och gått sönder i vinter. Lampan blinkar och ton ljuder, någon som stött på mitt problem. Vet ej var jag ska börja leta.
Tacksam för tips.

jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Troligen någon av sensorerna som felar.
Gå runt bilen och håll handen över sensorerna och kolla om du hittar
den sensor som inte ger nån förändring i tonen.
Scheckheft
Hej
Börja med att koppla ifrån batteriet. Lägg ihop + och - kabel några sekunder. Väntar sedan ca 20 min och koppla på batteriet igen. Detta kan ev avhjälpa felet. Om felet kvarstår kan du kontrollera om sensorerna är hela. Sätt på tändningen, lägg i backen. Om sensorerna bak är hela ska de vibrera lite lätt. Känn efter med ett finger. Samma procedur med sensorerna fram. Kollar också så att ingen smuts sitter på sensorerna.

Mvh
Scheckheft
Tack för tippsen. Jag ska prova och återkommer i ärendet.
MVH Nyköping
Prövade att lägga ihop + & - kablarna och vänta 20 minuter , men felet kvarstår. Sensorerna värkar fungera man kan känna att dom vibrerar lätt, lampan blinkar och en ton ljuder.
Nyköping

HZRobban
Samma sak händer mig... Trodde den var helt ur funktion, inte alltid den ljuder... Lägger i backen, signalen kommer och lampan blinkar... Men ingen reaktion när jag backar nära något... Så ska ta och kontrollera som ni sa med "vibrationerna" på sensorerna...

Men om jag slår ihop plus och minus så nollas väl all ström i hela bilen inkl. datorn? haft batteriet ur och hela bilen död, försökte starta den när ena batterikabeln var ur... Och det avhjälpte inget...
HZRobban
Ingen vibrerar och bilen är kliniskt ren så knappast smuts... Skulle vara lite kul att få igång sensorerna, speciellt när man parkerar i stan (Sthlm) och det är relativt trångt och stor bil..
Nu har jag varit hos BMW Nyköping och gjort en test, svaret blev att tongivaren fram är trasig har bestälten för ca 700, vi får se om det är felet
Nyköping
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.