|
|
|
|---|---|
| jag letar efter en Bmw 325.. nu blir jag galen, vart jag än tittar så tror folk att bara för att dom har haft i M3speglar och har skinnsäten så e bilen värd 70.000:- jag förstår inte vad folk tänker med.. hur mycket skulle en 325 kosta.. Ca 50-60.000 eller vad tycker ni? | |
|
För att få ett svar värt namnet måste du precisera: årsmodell,miltal, färg,skick och utrustningsnivå. |
|
|
En 325 E36 kan kosta från nästan inget alls till betydligt mer. Specificera gärna lite mer vad du är ute efter (sedan, coupe, årsmodell, miltal, skick, utrustning mm). Erik |
|
|
Det jag undrar är varför det är ett sånt hysteriskt prisglapp mellan 320 och 325 (om det är e36:an du menar)? Som jag skrivit i "Powerbörsen vs Blocket"-tråden, så anser jag att priserna på powerbörsen är helt galet mycket högre generellt sett än på blocket. Men iaf, om man kollar priserna och jämför så är oftast 325 många tusen dyrare, om man inte bortser från nån 320 med lexuslysen + vinge, vilket genast höjer priset med 15 papp bara där. :) 320 ligger väl kanske mellan 25-40 och 325 45-55+ och nu menar jag de lite äldre modellerna. Men men... |
|
|
"Man får vad man betalar för" En riktigt fin 325 coupé 94-96 med komplett m-paket , skinn, ac och under 18k mil på mätaren hade jag lätt gett 70-80kkr för.. Men det som är ett helvete idag med 325orna är ju alla dessa människor som tror att eftermarknads-styling höjer värdet på bilen när det i själva verket sänker priset lika mycket som grejerna kostar. Orginal betalar man gärna lite mer för! Mvh. |
|
|
Aleks: Håller med dig, det är ett aber helt enkelt!! Men egentligen gäller det ju hela e36-serien, inte bara 325. Såg senast på blocket en 316 -92/93 ungefär 18-20 på mätaren som nån skulle ha 40-45 papp för.. givetvis stylad. Helt åt fanders!!! |
|
|
Kolla värdet på bilpriser.se De är mycket svåra att slå vad gäller kunskap om verkliga försäljningar... |
|
|
Flertalet stylade med allehanda vingar och ögonlock samt sänkta 325:or med kantstötta fälgar är duktigt överprisade. Men det går samtidigt att hitta 318iS och 325 i originalskick som ligger bra i prisnivå. Visst är originalfälgarna tråkiga med det (och endast det) går ju att ändra på. Finns snygga fälgar på blocket till bra priser. Det är verkligen en vacker syn att se E36 som är i "MINT-condition" och orignalskick. Lexuslysen och ögonlock... jag ryser! Original regerar! Mikee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.