|
|
|
|---|---|
|
Hej jag tänkte höra om det ens är nån ide att turbo konvertera en 520ia e34 karossen? det är en 89:a. Vad heter den motorn som sitter i där? är det en m20b20? heter dom så? Och vad håller allt för typ drivlina koppling osv. Vad behöver jag byta ut? | |
|
Nej, nej & nej... Köp en annan bil ifall du vill ha mera fart... |
|
|
Anders? varför inte? allt beror ju på vad han e ute efter, tycker jag.. e han nöjd med 200hk o betydligt roligare bil till vadags så why not? min mening... Devil: ja det är en m20b20 motor du har, bästa e om du byter till en m20b25 eller en M50 motor... |
|
| Jo det var ju så det var tänkt.. en lite roligare bil som man iallafall kan leka med.. har inte precis tänkt mig nån m3 dräpare eller nått | |
|
Men ifall du ska göra ett motorbyte krävs det ju att du byter bromsar m.m. m.m. Varför inte bara köpa en 525 istället? Jag körde 520 förut och kände att den var lite trött och letade efter ideér och tips för att få ut lite mera hk ur den. Det som kände vettigast var ett motorbyte men med tanke på allt jobb och alla pengar som det skulle innebära valde jag att sälja 520 och köpa nytt ist. Jag vill inte på något sätt "trasha" din idé att hotta din nuvarande bil men eftersom jag har varit i din sits tidigare så berättar jag vad jag gjorde / skulle ha gjort. |
|
|
Varför inte överladda ? Den har fin kompression att bruksladda drygt ett kg med, ca 8.8:1. Och vridet från en turbomotor är inte att underskatta, man får ett helt nytt register på maskinen beroende på hur man bygger systemet. Jag skulle satsa på eftermarknadsstyrsystem och mappa in den på ett bra sätt med utrustning för att lyssna på knack och en modern g-mätare. Det är bra alternativ till att köra den i bänk för en hemmapulare. Du behöver ny koppling, den blir inte lika vänlig som standard men det är en vanesak. Standard-tryckplattan med sinter blir nog lite ryckig men är en möjlighet, en annan är starkare tryckplatta som Sachs 618 som du troligen kan köra med standardlamell men är lite mer tungtrampad. E34 är en rätt tung vagn så du behöver rätt bra koppling jämfört med en lätt E30. Mattias Sandgren Sävar Turbo Site : Länk |
|
|
ixer: överladdning va ju tanlken i detta fall..:P det va just det Devil undrade om det va någon ide..hehe |
|
|
Hardstyler: Jo jag vet, men alla andra i tråden säger ju att det inte är lönt förutom du, och jag säger ju att det är lönt. Hehe på dig själv. Mattias Sandgren Sävar Turbo Site : Länk |
|
bmwgalengrabb |
Köp en 745a och ladda upp som som fan :) |
|
Tycker det är riktigt kul att folk fortfarande har viljan att vässa 2.0:an. Den karaktären man får med en duktigt överladdad m20b20 går inte att jämföra med något annat. Vill du ha en RIKTIGT kul busbil utan spruckna toppar (m20b25) och extremt mycket körglädje kan jag starkt rekomendera en konvertering. Man får inte roligare för dom pengarna. Kör hårt!! MVH /Rickard. |
|
|
bara en liten tanke.. håller precis i dagsläget på att ta fram ett lätttryckskitt för 320:in skall landa på ca 200-210 hästar.. hör av dig på msm_tuning@hotmail.com söker även vissa andra bilar. info finns på www.racetech.tk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.