|
|
|
|---|---|
|
Är detta för dyrt?Länk Eller är de bara att de är väldigt jobbig tid just nu att sälja bil,och att rätt köpare inte finns? Tycker själv de känns ganska billigt.. | |
Stekaren |
Föreslår att du tar bilder på nederkant av dörrar, skärmar, trösklar och andra rostbenägna ställen hos E34an. För mig så är det mycket rost på 540s för 29 papp så jag skulle vilja ha motbevis. |
|
Är en 530 annars :) Nä,men de kanske man ska ta och göra då...men de borde ju inte göra att knappt några hör av sig..? är man lite intresserad så mailar/ringar man ju och fråger efter fler bilder etc.. |
|
|
Jag tycker det verkar vara mycket bil för pengarna. Stekarens tips är nog rätt bra dock. Tyvärr är väl folk rädda för 20k+ mil och V8 med automat... Mvh Daniel |
|
|
Om ingen ens ringer på din bil är det väl inte ens nån idé att försöka sälja min E28 med automat... Behåller den hellre som entusiastbil än skänker bort den till nån som inte har råd/lust att vårda den. /Daniel |
|
|
En sak jag inte gillar i annonser är när det är kort på sorta(fina) fälgar, sedan får man reda på i texten att de kostar extra. Blir besviken på det. |
|
|
Tyvärr så är det ju en automat.. kan säkert ha med saken att göra. Det är för lite bilder, det står inget om bilen direkt... Dessutom så följer inte fälgarna med.. Tror inte bara det är jag som är allergisk mot "fälgarna på bilden ingår inte" och "ring för mer info". Ta flera kort och skriv lite mera om bilen! // Erik |
|
|
Det är en annons jag aldrig ens skulle ringt på pga av bild på fina fälgar som ändå inte ingår. ta en bild med 17" som du nämner och låt dom ingå för 29K så kanske det lossnar. Mitt tips. /J |
|
|
Det jag regerar på är som de övriga men också frasen "inte vinterkörd". Vad betyder det, sedan ny? eller bara sista året? Saknar dessutom bilder på inredning och bättre bilder på bilen. MVH Daniel "när det händer, händer det fort, Autobahn" |
|
|
Billigt, nja. Länk Utgångspriserna verkar generellt ligga däromkring. Så det är bara att sänka priset om du absolut vill ha den såld. Eller i första hand förbättra annonsen. |
|
|
Ha lite is i magen...annonsen har ju bara legat ute sedan 1/5 kl. 23.50. Sålde min 525 -93 med automat i slutet på januari 22.000 mil för 29.000 kr (annonspris 31.000). Det tog några dagar innan det surrade till i telefonen och de flesta var av typen sista pris förfrågningar. Det tog ca 3 veckor innan rätt köpare infann sig. Har du bara annonserat här? Annars är ett tips att annonsera på fler ställen. Jag annonserade här, på Blocket och i lokalblaskan. |
|
| Hade jag varit ute efter en 530 (vilket jag en gång var!) så hade jag iaf inte tvekat på din annons...men det verkar bara vara jag :) | |
| 530 hamnar i ett ingemansland där dom som vill ha redig prestanda väljer 540, och dom som vill ha prestanda och god ekonomi väljer 525. Sen så gillar jag personligen inte bilar med mörkade njurar och extrema fälgar, men det är jag det... Bilderna är verkligen inte bra, ta nya bilder på både in och utsida. Alltså inredning, sidorna, fram och bak. Även en bild på eventuell servicebok och 17" fälgarna. Skarpa och fina bilder i bra ljusförhållanden är det som gäller. Lycka till... | |
|
Håller med dom flesta tidigare svar. Sätt på dom fälgar som följer med och ta mycket bra bilder. Sedan skriver du exakt vad du har för utrustning. Import? isåfall vilket år och helst hur många ägare det varit genom tiderna. Det är ochså väldigt bra och skriva vad man har gjort för reparationer under sin ägandetid,då får köparen känslan av att man brytt sig om bilen. //Per |
|
|
Tack för alla svar! Ser nu hur dålig annonsen igentligen är,och bilderna för den delen också.. Men de är ju en sk "mellanmodell" och därför inte har så många köpare som just är ute efter bara en 530,och därför är de ännu viktigare med bra annons... För om jag skulle ja leta efter en speciell modell så skulle inte annonsen va de viktigaste...Ser de bra ut så ringar man,låter de seriöst så åker man dit och kollar.. Nä,men de får bli en ny annons med nya bilder och 17" på som kom hem hit idag! De som är synd då är att utgångspriset åker upp,men å andra sidan kanske allt blir seriösare..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.