|
|
|
|---|---|
|
Hoppas på att kunna ansluta mig till Z "gänget" i framtiden. Varit och tittat på en M roadster idag (silver), och reagerade över att gällarna hade en lite mörkare nyans. Ska det vara så? Fanns andra tecken på att bilen var omlackad så blev lite fundersam. Har sökt här på forumet men unte hittat något. mvh /Niklas | |
|
Många bilar brukar ha lite annan nyans på plastdetaljer har jag märkt. Beror på att de mattas lättare av sol t.ex. så det är inget ovanligt. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
ok det låter ju vettigt. mvh /N |
|
| Om du är osäker så be att få M-testa bilen. Dom brukar kunna se om den är bra eller dålig. | |
| Bilen du tittat på är säkerligen nästan tio år gammal, så vad begär du? Jag är ganska säker på att flertalet Z3 är omlackerade någon stans. Framförallt huv, bakskärmar och fronstpoiler. | |
| Arktisk silver är ju dessutom en mycket tacksam färg att få omlackerad. Hellre en nylackerad blänkande fin huv än en icke omlackerad huv med massa stenskott och smårepor. | |
|
Enda stället jag märkt där färgen inte stämmer med övriga bilen efter några år är på bakre stötfångaren. Trodde först min bil var omlackad just där men efter att ha sett exakt samma färgskiftning på just bakre stötfångaren på flera röda Z3'or så konstaterar jag kallt att färgen åldras annorlunda där. Har inte sett någon tillstymelse till samma färgskiftning på andra lackerade plastdetaljer. Givetvis skall man bli misstänksam om en bil verkar omlackad och kolla extra noga så allt sitter rakt. Jämför springor mellan de olika delarna, den skall vara samma överallt. Håller inte alls med Highway Star, jag tar hellre en bil som inte är omlackad alls, då kan jag vara mycket säkrare på att den inte är våldsamt smälld och sedan möjligtvis dåligt reparerad. Men sådant brukar visa sig väldigt kvickt genom att kolla passningen på karossdetaljer. Ser det skumt ut, gå därifrån. /Fredrik |
|
| Det ena medöfr ju automatiskt inte det andra. Bara för att exempelvis en huv är omlackerad så behöver ju inte det betyda att en bil är smälld. Lackade om huven på min förra Z3 pga en lastbilsjävel skjöt upp en rejäl sten och lämnade ett centimeterdjupt avtryck i huven, men inte var bilen krockad för det och är fortfarande inte hoppas jag.. | |
|
Nä att bilen är omlackad råder det inga tvivel om, tror inte rinningar ingår i bmw:s kvaitet godkännande. Även tydliga lackskarvar på andra ställen. Stör mog igentligen inte så mycket. Har ägt flera bilar tidigare som varit omlackade samt fått huvar och frontar omlackade p.ga stenskott. Dessa bilar har dock rullat året runt och två - fyra gånger längre än objektet i fråga. Har en bil inte rulllat mer än 6000 mil sen -97 (enligt mätaren) så lär den inte vara så värst mycket vinterkörd så så överdrivet mycket stenskott kan det inte handla om. Det kombinerat med en väldigt skum historik gör ju att man drar öronen åt sig. Synd bara att det är en sådan läcker bil så ha begäret är så stort :-) mvh /N |
|
|
Min huv, bakspoiler och framspoiler är omlackade 2005. Bilen har gått 3000 mil sen dess. Jag har börjat fundera på att lacka om än en gång. Stenskott syns extra tydligt på välvda karossdetaljer. Då är min bil aldrig vinterkörd och jag försöker alltid hålla avstånd osv... /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
Givetvis medför en omlackad del inte automatiskt att bilen är smälld, det är därför man skall vara noga med att kolla t.ex. kaross glipor. Kolla även undertill, en kompis Audi TT är mycket sannolikt smälld, den är väldigt fin i karossen, men undertil finns många grejor som pekar på att den åtminstonde varit av banan ganska ordentligt. Jag kunde inte med att säga något till ägaren, han har haft tillräckligt med strul med den bilen ändå. =) Sen finns det ju även de som är väldigt duktiga på att reparera, så en smälld bil behöver nödvändigtvis inte vara sämre än en osmälld. Jag brukar gå väldigt mycket på känslan, en gång struntade jag i den och den bilen var inget bra köp. Skulle lytt känslan jag fick istället… alltid lätt att vara efterklok. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.