|
|
|
|---|---|
|
Tja! jag har en 318i E46 -98a o har börjat få problem med fjärrlåset. det funkar då o då, men krånglar mest! till bagageluckan funkar det alltid, men inte till dörrarna. den larmar av och larmar på, men låsen låses inte upp. när jag låser upp förardörren med nyckeln så låses bara den dörren upp, inga av de andra. har bytt batteri i nyckeln men det hjälpte ingenting. nån som haft liknande problem eller har tips på hur jag får ordning på det? /Tomas | |
|
Hej! Har EXAKT samma problem på min 328i e46. Du får gärna skriva i den här tråden om du hittar felet Tomas85, eller någon annan som vet vad det är. |
|
|
Jag har kollat lite på andra inlägg i forumet, dem har skrivit att dem var tvungna att lämna in bilen på BMW för att byta ut nånting i dörrarna som styrde låsen. skulle tydligen gå på nåra tusen också.... men vi får se, ska kolla närmare på det i dagarna om det går o lösa på annat sätt. |
|
|
Ok, hör gärna av dig om du kommer på nåt. |
|
|
tja har kollat lite och om det hörs "klickljud" inifrån kupén när du förösker låsa upp mej fjärren så är det en sensor som har gett sej. gör en felsökning på bilen för att hitta den trasiga sensorn och byt ut den. vet ej hur dyrt det är, men något säger mej att det blir en lagom saftig räkning i förhållande till en sån grej, tyvärr! har du kommit nå vart själv i denna fråga? |
|
|
Tomas 85 Jag har också ett klickljud när jag försöker öppna med fjärren, det klickar väldigt lågt, tror det kommer innifrån handskfacket, det sitter ju säkringar och annat där. vet du vilken sensor det är? vet du vad den kallas? |
|
|
ja precis det e samma som för mej exakt vid handskfacket, då e det nog samma som min. jag ska felsöka den imorrn, så hör jag av mej vilken det är! |
|
|
kanon, tack på förhand |
|
|
Tomas85, har du kommit fram till vad feler var än? |
|
| tja! nej vi kollade aldrig upp det, ska åka in nästa vecka, sorry att det tar tid, jag e irriterad oxo! men jag lovar o skriva så fort jag vet, det blir nästa vecka! vi får hålla ut tills dess hehe. | |
|
Tomas85, fortfarande ingen lösning??? Min krånglar till å från, nu har det börjat igen :-( |
|
| nej jag har inte kollat upp det än. det blir aldrig av. min är oxo fortfarande dålig, men mest när det är varmt ute, konstigt nog. jag håller på o försöker hitta nån som kan felsöka den åt mej. bmw tar ju 1 miljon för det har jag hört... | |
|
Tjena pjotor1, vet inte om du kommer ihåg mig, det var ett tag sen. Nu har jag i alla fall fixat mitt problem och det var en jäääävla massa strul! kostade mig över 5.000 kr och då fick jag det billigt. gjorde det dock inte på bmw, där det skulle ha kostat upp mot 7-8.000 kr. Hör av dig om du fortfarande har kvar ditt problem, så berättar jag gärna mer om vad som gjordes. För om du oxo har fixat det redan känns det onödigt att babbla på i onödan för mig=) |
|
|
Tjena tomas! jag och många fler har samma problem, finns med i flera trådar. Du får gärna skriva vad felet var och hur det åtgärdades. Jag tror många här skulle uppskatta det. Ha d bra... |
|
|
Okej, jag vet inte specifikationerna men detta gjordes på min bil: Nånting byttes i förardörren som visades vid felsökning. Reservdelen gick på 1.900 tror jag + arbete. Men felet åtgärdades inte, utan en stor dosa byttes som är beläget under handsfacket (därav klickljudet inuti bilen). Denna dosa sköter tydligen mycket mycket el i bilen och hela denna dosa behövdes bytas, vilket går på 2.900 kr + arbete. Och dosan har ett speciellt nummer som måste stämma överens om den ska bytas, vilket är svårt att matcha, därför måste man köpa en ny hos BMW. Sedan måste nycklarna kodas om som kostar runt 500 kr, vilket också bara kan göras hos BMW. Dessutom blinkar inte mina blinkers när jag låser bilen, vilket dem ska göra när larmet aktiveras och elhissarna går inte ner av sej självanär jag trycker ner knappen helt o hållet. BMW säger att "det är sånt man får ta". Jag tycker att det är SKITDÅLIGT att dem inte kan tillhandahålla korrekt reservdel. Om man fixar en sak så ska två andra saker inte fungera längre eller? Hur som helst gick hela kalaset på 5.500 kr för mig och då fick jag det jättebilligt. Hos bmw skulle det ha kostat runt 7-8.000 kr. Detta var tydligen ett vanligt problem på bmw. Så jag hoppas att detta hjälpte er som har liknande problem och ni får en bättre uppfattning om vad som komma skall om ni vill åtgärda problemet. |
|
| Tack för svaret... Tycker det låter helt sjukt att man kan säga "det är sånt man får ta". Så dom menar att man antingen får leva med felet eller fixa det o sen leva med andra fel... Jaja man slutar aldrig att förvånas över vissa människor | |
|
Nej precis, möjligt att där jag fixade bilen hittade på det för att han kanske beställt fel dosa eller nåt liknande. Ska åka ner till BMW nästa vecka och höra med dem hur det där ligger till. Skriver tillbaka vad dem sa. Ha det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.