AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
422

Rätt pris 523-97?

Hej!

En 523:a från 97 som gått 11000 mil för 110000:-
Med servicehandbok och hela kitet. Välvårdad. Finns i sverige...

Det måste väl vara prisvärt??
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Absolut.

MVH
Hasso
det låter som rätt nivå...

T
ro
27
rono
528iA-96
otäckt billigt.

rono
Håller med "Rono", det är inte lätt att få en fin bil i tyskland för det priset. Dock förklarar formleringen "hela kittet" ingenting vilket gör min värdering av priset högst osäkert. Preciscera vad bilen har för specifikation, annars kan omdömena om priser bli helt fel.

/Simon
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om priset är baserat på rätt kontakter är det billigt, annars skulle jag nog forska lite mer i bakgrunden för den ligger minst 10-20 tkr under normalt marknadsvärde. Lycka till och hoppas det går bra.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Jirar
Priser i den prisnivån skrämmer mig,jag tycker inte
att 10-20tkr räcker.
Minst 30-40tkr skulle jag vilja påstå.
Måste ju vara fel på bilen.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vad alla blir skeptiska när någon hittat en billig bil. Det kan finnas andra anledningar till att en bil är billig än att det är fel på den. Kanske vill säljaren sälja snabbt utan krångel med byte mm. 10-15kkr under "marknadspris" är väl inget konstigt. Man kan inte bara titta på annonspriser, det är vad bilarna egentligen säljs för som gäller. Någon kanske kan svara på vad grönlistan säger om värdet på denna bil. Det finns mycket bilar till salu och priserna i Sverige verkar ha kommit ner i Tyskland nivå.

Men visst ska man kolla up sin ev. nya bil noggrant oavsett priset. Kolla på bilen, Olle, är den fin och rätt utrustad är det nog en bra affär.

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Håller med BjörnB till 110%.
Tack för mig!
re:björn
"Kolla på bilen, Olle, är den fin och rätt utrustad är det nog en bra affär"
det viktigaste måste vara en grundlig genomgång av motor och historik?!
110 tkr måste vara bottenrekord för en E39, jag har definitivt inte sett billigare.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
LooseNoodle, med "kolla på bilen" menar jag även det du skriver såsom ägarbakgrunder, motor+drivlina mm mm. Jag menar bara att bilen inte genast ska dömas ut bara för att den verkar för billig. 110 kkr är ett lågt pris i en annons, men inte extremt lågt för en affär.
323E21terror
Man skall dra öronen åt sig när en bil reas ut på detta sättet, men det behöver absolut inte betyda att någonting är skumt trots attdet gör det i många fall. Som exempel kan jag ta en 325cupe' från 95 stora Riegerpaketet och i utställningsskick som dessutom vunnit pris på Vallåkra. Denna BMW kostade först 129000kr vilket är lite för mycket för den, idag finns den inne igen fast denna gång för 79000kr och jag betvivlar att något är skumt med denna bil då den är i toppskick och körd somrar.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.