|
|
|
|---|---|
|
Jag fick ett Kyl vätske läckage någonstans vid eller under EX-Kärle fick slut på det när jag slog av värmen i bilen..Finns det någon Slang där under tänkte innan man Börjar riva allt för att komma åt..eller är det väme packete som kasta in..Är det ett fan å byta de i sådant fall... Bilen är En E32 750IAL som har gott 16000 helt problem fria mil...Mycket nöjd över pärlan i övrigt.. Mycket nöjd Bmw ägare | |
|
Japp du har en mängd slangar vid värmeventilerna som sitter precis innanför säkringsboxen. Annars är nog det vanligaste läckaget för E32 750, vänster gavel på kylaren vid övre oljeanslutningen. Lycka till! (det är inte svårt att lossa och lyfta expansionskärlet en bit för att kolla under) |
|
| kan vara elpumpen som gett upp | |
|
Ska kika under EX.kärlet för det kommer där underifrån vad man kan se. Var finns det en El.pump på dom bilarna.. mvh Peter |
|
|
Du har hela soppan med elpump och värmeventiler vid torpeden mellan säkringslådan och ex-kärlet. Det är gott om slangar och kopplingar där som kan strula. På min 735 jobba jag länge i det området innan värmen var ok, på en V12 wagen vågar jag knappt tänka på hur trångt det är där. //Magnus |
|
Paap Reeder |
... tips: innan du river ner alla slangar vid vä torped ... ta några didgifotos innan ty det är litet av "plockepin" att få dit det igen. Är slangarna sunkiga och man är där och river så passa på att byta slangarna in till värmepaketet - 3 st - med en gång. Den slangen som ligger an mot bakkanten av vä ventilkåpa kommer med tiden att nötas upp och när du satt dit en ny så gör ett litet skydd av en bit mjuk al-plåt som du stripar fast på slangen så plåten kommer att ta upp friktionsrörelsen när motorn rör sig. MVH /// Paap R |
|
Nu verkar jag ha hitta läckaget det kommer från värmepakete..men hur kommer åt att byta det och var ska man hitta ett sådant i vettigt pris.. mvh peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.